رییس مرکز ملی استعدادهای درخشان: طرح ملی شهاب بستر شکوفایی استعدادهای نهفته دانش آموزان را فراهم می کند

پوشش ۳ میلیون دانش آموز پایه چهارم ابتدایی در قالب طرح شهاب

تبریز (پانا)- معاون وزیر آموزش و پرورش و رییس مرکز ملی پرورش استعدادهای درخشان و دانش پژوهان وزارت آموزش و پرورش گفت: شناسایی استعدادهای دانش آموزان و هدایت آن ها در مسیر درست، کاری است که طرح شهاب انجام می دهد و سعی دارد به همه ابعاد وجودی افراد توجه کندو بستر را برای شکوفایی استعدادهای نهفته دانش آموزان فراهم می کند.

کد مطلب: ۸۴۸۵۵۴
لینک کوتاه کپی شد
رییس مرکز ملی استعدادهای درخشان: طرح ملی شهاب بستر شکوفایی استعدادهای نهفته دانش آموزان را فراهم می کند

فاطمه مهاجرانی در گردهمایی مدرسان کشوری طرح ملی شهاب در محل باشگاه فرهنگیان آذربایجان شرقی اظهار کرد: کار معلم این است که زمینه را برای بروز استعداد های نهفته دانش آموزان فراهم کند و به آن ها کمک کند تا توانایی های بالقوه خود را بشناسند و مورد بهره برداری قرار دهند.

وی با بیان این که در کشورهای پیشرفته و توسعه یافته دانش آموزان عادی و نخبه در کنار هم تحصیل می کنند، گفت: دانش آموزان دارای استعداد برتر مانند رود خروشان هستند که اگر کنترل نشوند سبب تخریب می شوند و تا زمانی که ما سیستم جامع و شرایط عالی برای حضور دانش آموزان عادی و نخبه در یک مدرسه نداشته باشیم مجبور هستیم از همان سیستم قدیمی جداسازی نخبگان استفاده کنیم.

معاون وزیر آموزش و پرورش ادامه داد: طرح شهاب طرحی است که در راستای اجرای سیاست های عدم تفکیک دانش آموزان اجرایی می شود و در حال حاضر مانند طفل نوپایی است که باید کمک کنیم تا روی پای خود بایستد.

مهاجرانی با بیان این که قیاس در بین دانش آموزان تا حدودی می تواند موتور محرکه باشد و برای پیشرفت نیز لازم است، افزود: هدف از اجرای طرح شهاب که در درون مدارس و برای دانش آموزان پایه چهارم ابتدایی اجرایی می شود این است که دانش آموزان فقط در یک درس و رشته خاص با هم قیاس نشوند .

وی اضافه کرد: طرح شهاب طرح متعادلی است و افراط و تفریط ندارد و سعی دارد تا به جامعه نشان دهد که شاید دانش آموزی مثلا در درس علوم استعداد ندارد ولی در مقابل استعداد هنری بالایی داشته باشد و جامعه باید بداند که هیچ یک از این دو بر دیگری برتری ندارد.

رییس مرکز ملی پرورش استعدادهای درخشان و دانش پژوهان وزارت آموزش و پرورش تصریح کرد: شناسایی استعدادهای دانش آموزان و هدایت آن ها در مسیر درست، کاری است که طرح شهاب انجام می دهد و سعی دارد به همه ابعاد وجودی افراد توجه کندو بستر را برای شکوفایی استعدادهای نهفته دانش آموزان فراهم می کند.

مهاجرانی گفت: طرح شهاب مانند ورزش همگانی و طرح استعدادهای درخشان مانند ورزش قهرمانی است و این دو منافاتی با هم ندارند بلکه مکمل یکدیگر هستند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار