مدیرکل آموزش و پرورش خوزستان اعلام کرد:

2هزار و 16 دانش آموز اتباع خارجی در خوزستان تحصیل می کنند

اهواز (پانا) - مدیرکل آموزش و پرورش خوزستان از تحصیل 1 هزار و 61 دانش آموز پسر و 955 دانش آموز دختر تبعه خارجی در خوزستان در سال تحصیلی پیش رو خبر داد.

کد مطلب: ۸۴۸۳۵۵
لینک کوتاه کپی شد
2هزار و 16 دانش آموز اتباع خارجی در خوزستان تحصیل می کنند

محمد تقی زاده امرو با اظهار اینکه دانش آموزان تبعه عراقی بیشترین آمار را به خود اختصاص داده اند، توضیح داد: 1 هزار و 235 دانش آموز تبعه عراق در خوزستان تحصیل می کنند که از این تعداد 547 دانش آموز دختر و 688 دانش آموز پسر هستند.

وی با بیان اینکه دانش آموزان اتباع خارجی در خوزستان 955 نفر دختر و یک هزار و 61 نفر پسر هستند بیان کرد: یک هزار و 204 نفر در مقطع ابتدایی، 567 نفر متوسطه اول و 342 نفر در مقطع متوسطه دوم مشغول به تحصیل هستند.

مدیرکل آموزش و پرورش خوزستان با اشاره به اینکه در سال تحصیلی گذشته 2 هزار و 140 دانش آموز تبعه خارجی در خوزستان مشغول به تحصیل بودند، خاطرنشان کرد: پیش بینی ما ثبت نام 2 هزار و 16 دانش آموز اتباع خارجی در سال تحصیلی پیش رو است. از این تعداد دانش آموز 1 هزار و 235 نفر عراقی و 764 نفر هم اتباع افغان هستند. همچنین 14 دانش آموز اتباع کشورهای حوزه آسیا شرقی، 2 دانش آموز از خلیج فارس و عمان و 1 دانش آموز از پاکستان نیز در سال تحصیلی پیش رو در خوزستان مشغول به تحصیل خواهند شد.

تقی زاده در ادامه بیان کرد: بر اساس شیوه نامه ثبت نام دانش آموزان اتباع خارجی، آموزش وپرورش فقط می تواند دانش آموزان دارای مدارک هویتی صادره از طرف اداره گذرنامه و اداره کل امور اتباع مهاجران خارجی را ثبت نام کند.

وی با برشمردن مدارک لازم جهت ثبت نام اتباع خارجی در مدارس استان، تصریح کرد: این مدارک شامل گذرنامه که دارای اقامت 6 ماهه باشد به همراه معرفی نامه از اداره گذرنامه، کارت هویت ویژه دانش آموزان اتباع خارجی (صادره از اداره کل امور اتباع خارجی )و سایر مدارک که در شیوه نامه ای که به مدارس ابلاغ شده است.

گفتنی است؛ 14 هزار تبعه خارجی مجاز در استان خوزستان سکونت دارند

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار