درخشش دانش‌آموزان استان فارس در جشنوراه نوجوان خوارزمی

شیراز (پانا) - دبیر چهارمین جشنواره نوجوان خوارزمی از موفقیت دانش‌آموزان استان فارس در این دوره از رقابت ها خبر داد و افزود: دانش‌آموزان فارسی موفق به کسب 3 مقام نخست، دو مقام دوم و یک مقام سوم مشترک کشوری شدند.

کد مطلب: ۸۴۷۵۱۸
لینک کوتاه کپی شد
درخشش دانش‌آموزان استان فارس در جشنوراه نوجوان خوارزمی

بهتاش فضلی در گفت‌وگو با خبرنگار پانا در باره جشنواره خوارزمی اظهار داشت: امسال بالای 300 هزار نفر از دانش آموزان استان فارس در رشته ها ششگانه شرکت کردند، که در سال های آینده قصد داریم تا تمام دانش آموزان را وارد این جشنواره کنیم.

به گفته وی رشته ها ششگانه جشنواره نوجوان خوارزمی شامل فعالیت های ازمایشگاهی درس علوم، زبان انگلیسی، زبان و ادبیات فارسی، دست سازه که مربوط به اختراعات دانش آموزان است و بازارچه کار و فناوری می باشد.

فضلی ادامه داد: برای هر رشته از استان فارس یک تیم برتر انتخاب و به مرحله کشوری اعزام می شوند.

وی با بیان این که دبیرخانه دائمی این جشنواره در مشهد مقدس قرار دارد تصریح کرد: مرحله کشوری این جشنواره که در تاریخ25 الی 27مرداد ماه برگزار شد، دانش آموزان استان فارس موفق به کسب 3 مقام نخست، دو مقام دوم و یک مقام سوم مشترک کشوری شدند.

وی در خصوص برگزیدگان رشته های ششگانه تصریح کرد: در رشته های زبان انگلیسی، فعالیت های آزمایشگاهی و بازارچه کار و فناوری مقام اول، در رشته های دست سازه و زبان و ادبیات فارسی مقام دوم و در رشته پژوهش موفق به کسب مقام سوم مشترک کشوری شدند.

وی همچنین جایگاه استان فارس را در این دوره از جشنواره را میان 10 استان برتر کشور دانست.

دبیر چهارمین جشنواره نوجوان خوارزمی هدف از برگزاری جشنواره نوجوان خوارزمی را کیفیت بخشی آموزشی دانست و افزود: دانش آموزان در این مسیر باید به خود باوری برسند،مثلا در ادبیات فارسی یکی از اهداف ما پرورش یک خبرنگار است و در رشته دست سازه ، پرورش یک مخترع و در بخش آزمایشگاه انجام دادن یک آزمایش است که در سطح کشور بتوان پاسخگوی فعالیت های آزمایشگاهی باشد و هدف از برگزاری بازارچه کاروفناوری تحویل گرفتن دست سازه و چیزی که خودشان درست کرده باشند، مثل چرم دوزی ،خیاطی،درست کردن غذا است.

وی با اشاره به ارسال بخشنامه به مدیران برای لزوم شرکت دانش آموزان در جشنواره نوجوان خوارزمی، ادامه داد: جشنواره خوارزمی در واقع در بین دانش آموزان دوره متوسطه اول انجام می شود، که ابتدا دانش آموزن باید در یکی از رشته های شش گانه شرکت و در مراحل مختلف ناحیه، استانی و کشوری را طی کنند.

وی خاطرنشان کرد: برای پیاده سازی طرح های دانش آموزی بهترین آزمایشگاه و جدید ترین لوازم روز را در اختیارشان قرار داده ایم که امکان تجاری سازی بعضی از این طرح ها نیز وجود دارد.

وی اظهار داشت: میتوان برای پرورش ایده پردازی و بروز خلاقیت کارگاه های آموزشی تاسیس کرد واز لوازم مورد نیاز واستادان مجرب استفاده کنند که به خود باوری برسند.

خبرنگار : محمد فروتن

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار