مدیرکل آموزشوپرورش مازندران:
مدیران مدارس خاص از ظرفیت علمی این مدارس به نفع کشور بهرهگیری کنند
ساری (پانا) - مدیرکل آموزشوپرورش مازندران گفت «در مدارس خاص، توقعات هم تغییر میکند و نیاز به مدیرانی با شاخصهای بالای مدیریتی است که باید از ظرفیت توانایی، خلاقیت و دانایی موجود، حداکثر استفاده را برند.»
عسکری نیکزاد در نشست شورای مدیران مدارس استعدادهای درخشان که با حضور رئیس مرکز ملی پرورش استعدادهای درخشان و دانشپژوهان جوان در باشگاه فرهنگیان شهرستان ساری در حال برگزاری است، سه خصیصه دانایی، توانایی و خلاقیت را برای مدیران ضروری دانست و اظهار کرد: «دانایی، علم آموزش و علم مدیریت است.»
او افزود: «در علم آموزشی سه موضوع طراحی، تدریس و ارزیابی و در علم مدیریت سه موضوع برنامهریزی، اجرا و بازخورد اهمیت دارد.»
مدیرکل آموزش و پرورش مازندران بر برنامه ریزی بلندمدت بر اساس برنامه های میانمدت و کوتاهمدت برای مدیران تأکید کرد و ادامه داد: «این چرخه همواره ادامه دارد و هر لحظه بهروز میشود.»
نیکزاد «بهرهوری» را واژهای با معنای ایدهآل برشمرد که دائم در حال ارتقا است و اثربخشی به معنای انجام کارهای درست و کارایی به معنای انجام درست کارها را در بهرهوری مهم برشمرد و تصریح کرد: «این دو عامل، به بهروز شدن بهرهوری در فضای مدیریتی میانجامد.»
او «خلاقیت» را ذاتی و اکتسابی دانست و گفت: «در مدارس خاص، توقعات هم تغییر میکند و نیاز به مدیرانی با شاخصهای بالای مدیریتی است که باید از ظرفیت توانایی، خلاقیت و دانایی موجود، حداکثر استفاده را برند.»
نیکزاد بر برخورداری مدیران و معلمان از ارتباط عاطفی و انسانی با دانشآموزان، تأکید و بیان کرد: «نگاه مثبت یا منفی مدیران و معلمان مسیر دانشآموز را تغییر میدهد.»
او افزود: «مدیران مدارس استعدادهای درخشان دقت کنند که تمامی فعالیتهایشان زیر نظر اداره کل آموزش و پرورش و ادارههای شهرستانها باشد تا آسیب نبینند.»
ارسال دیدگاه