بانک اطلاعاتی جامع هنرمندان مازندران تشکیل می‌شود

ساری (پانا) - مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران از تشکیل بانک اطلاعاتی جامع اهالی فرهنگ و هنر استان در شش ماهه دوم سال خبر داد.

کد مطلب: ۸۴۵۴۳۵
لینک کوتاه کپی شد
بانک اطلاعاتی جامع هنرمندان مازندران تشکیل می‌شود

محمود شالویی در جلسه شورای اداری که در مجموعه آموزشی نفت محمودآباد برگزار شد، اظهار کرد: «مازندران در صدر استان‌های گردشگرپذیر کشور قرار دارد و ایرانی کوچک است. فرهنگ و هنر باید بیش از سایر عرصه‌ها در شهرهای استان پررنگ باشد و به چشم بیاید.»

او افزود: «ایجاد گذرگاه فرهنگی و هنری با همکاری شهرداری‌ها و شوراهای اسلامی شهرها نشاط شهری را برای مازندرانی‌ها و گردشگران رقم خواهد زد.»

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران منظور از «گذرگاه فرهنگی» را بهره‌گیری از اماکن تاریخی، مذهبی و فضاهای فرهنگی شهرهاست که در مسیر منتهی به این اماکن می‌توان با بهره‌گیری از المان‌های فرهنگی و هنری و ایجاد هویت بصری،محیطی نشاط‌بخش را برای مردم رقم زد.

شالویی از مدیران شهرستانی ارشاد خواست تا در یک ماه آینده تحقق گذرگاه‌های فرهنگی و هنری را پیگیری کنند.

ایجاد بانک اطلاعاتی هنرمندان

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران همچنین ایجاد بانک اطلاعاتی جامع ازاهالی فرهنگ و هنر، بهره‌گیری از آثار هنرمندان شاخص استان در مراکز فرهنگی و سایر دستگاه‌های اجرایی، معرفی محصولات تولیدی هنرمندان در رسانه‌ها، ایجاد کتابفروشی‌های سیار، توجه به تقویم فعالیت‌های فرهنگی و هنری و خارج کردن رویدادهای فرهنگی و هنری از سالن های محدود و کشاندن به سطح جامعه را از جمله مهم‌ترین برنامه‌های این اداره کل در شش ماهه دوم امسال اعلام کرد.

شالویی افزود: «آنچه مهم است اثربخشی فعالیت های فرهنگی و هنری و ایجاد نشاط و امید در میان اقشار مختلف مردم است.هنر کلکسیونی پاسخگوی نیازهای جامعه نیست.»

او از مدیران ارشاد خواست توجه به اقتصاد هنر را برای بهبود معیشت اهالی فرهنگ و هنر در قالب برپایی اکسپوهای فرهنگی و هنری مورد توجه جدی قراردهند.

محرم ماه توقف فرهنگ و هنر نیست

شالویی با اشاره به در پیش بودن ماه محرم و صفر گفت: «به این تفکر غلط باید پایان بخشید که در ماه محرم و صفر فعالیت‌های فرهنگی و هنری باید متوقف شود. شالوده قیام امام حسین (ع) فرهنگی است و باید از فرهنگ و هنر برای ترویج اهداف والای عاشورایی که مفهوم واقعی خدایی و انسانی زیستن بود بهره گرفت.»

شالویی همچنین با قدردانی از حضور اسماعیل آذر در جلسه شورای اداری ارشاد استان، گفت: «با توجه به فعالیت‌های ارزشمند استاد آذر در زمینه ادبیات و شعر ایران از وی دعوت کردم تا در برنامه‌ای فاخر، پرورش استعدادهای نوجوان و جوان علاقمند در مازندران فراهم شود.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار