رئیس فراکسیون عشایر مجلس شورای اسلامی خبر داد:

تصویب و اختصاص یک درصد از ورودی صندوق توسعه ملی برای عشایر

تهران (پانا) - رئیس فراکسیون عشایر مجلس شورای اسلامی از «اتفاقات خوب» برای عشایر خبر داد که از جمله آن تصویب و اختصاص یک درصد از ورودی صندوق توسعه ملی برای عشایر است.

کد مطلب: ۸۴۴۳۴۳
لینک کوتاه کپی شد
تصویب و اختصاص یک درصد از ورودی صندوق توسعه ملی برای عشایر

هادی قوامی در برنامه پرسشگر شبکه آموزش درباره وجود نداشتن سهمیه کنکور برای عشایر گفت: «اگر معلم و مربی بهداشت و سایر مشاغل خدمات‌رسان که باید به عشایر خدمت بدهند از جنس خودشان باشند با مشکلاتی که اکنون عشایر دارند مواجه نخواهیم بود.»

او افزود: «وقتی فرزندی که در عشایر به‌دنیا آمده معلم عشایر می‌شود می‌تواند اثرگذاری بهتری داشته باشد. البته اگر قرار باشد سهمیه‌ای درنظر گرفته شود باید تا وقتی باشد که فرد با عشایر زندگی می‌کند نه اینکه از فرصت سهمیه استفاده کند و بعد انتقالی بگیرد و به جای دیگری برود که ما این را نمی‌پسندیم. در واقع او باید تا پایان عمر خدمتی‌اش در تیم طایفه‌اش باشد تا خدمت بیشتر و بهتری بدهد.»

قوامی ادامه داد: «در این چندساله اتفاقات خوبی برای عشایر افتاده است از این جمله اختصاص یک درصد از ورودی صندوق توسعه ملی را برای سرمایه در گردش در اختیار عشایر تصویب کردیم که حداقل 150میلیارد تومان است. این اعتبارات در اختیار تعاونی‌های عشایر برای تولید قرار می‌گیرد. اختصاص مالیات بر ارزش افزوده به فرمانداری‌ها برای توسعه زیرساخت های عشایری از این جمله است.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار