تفاوت انقلاب اسلامی ایران با سایر انقلاب های جهان مبانی علمی و فرهنگی است

همدان (پانا) - مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان تفاوت انقلاب اسلامی ایران با سایر انقلاب های جهان را مبانی علمی و فرهنگی آن دانست

کد مطلب: ۸۴۳۱۱۱
لینک کوتاه کپی شد
تفاوت انقلاب اسلامی ایران با سایر انقلاب های جهان مبانی علمی و فرهنگی است

علیرضا درویش نژاد در نشست با مسئولان انجمن های فرهنگی و هنری بسیج هنرمندان استان اظهار کرد: بسیج به معنی انسجام، استحکام و ایجاد مبانی اجتماعی متوازن است؛ اگر با این دیدگاه به بسیج نگاه کنیم شاهد ویژگی هایی چون آرامش، امنیت، خلاقیت، نشاط اجتماعی و... خواهیم بود.
وی با بیان اینکه اگر خواستار توسعه پایدار هستیم باید با دید علمی به بسیج نگاه کنیم؛ افزود: در سایر کشورها هم تشکلاتی مشابه بسیج وجود دارد؛ اما در کشور ما بسیج با ذات فرهنگی شکل گرفته است. ما به برنامه های فرهنگی و هنری با محوریت بسیج نیاز داریم.
درویش نژاد با تأکید بر اینکه یکی از برنامه های کلان وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تا سال ١٤٠٠، برگزاری چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی است؛ گفت: تفاوت انقلاب اسلامی با سایر انقلاب ها این بود که انقلاب ما مبانی علمی و فرهنگی در بر داشت. مسأله مردم ایران برای انقلاب اسلامی، مسائل فیزیکی نبود؛ مبانی ارزشمندی بود که با راهنمایی های امام (ره) به مردم معرفی شده و به سرانجام رسید.
وی با انتقاد از اینکه عادت کرده‌ایم زمانی که مفاخر از دنیا رفتند آنها را به جامعه معرفی کنیم؛ خاطرنشان کرد: یکی از برنامه های قابل توجه اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان برگزاری مراسم نکوداشت برای مرحوم دکتر آیت الله احمدی بود.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی با تأکید بر هم افزایی هنرمندان همه بخش ها با بسیح هنرمندان، تأکید کرد: هنرمندی که در سینمای جوان فعال است با هنرمند فیلمسازی که با بسیج هنرمندان همکاری می‌کند نباید بین خود مرزی قائل شوند؛ همه ما در چارچوب قوانین جمهوری اسلامی فعالیت می کنیم و برای دستیابی به اهداف باید مرزها را از میان برداریم.
درویش نژاد یکی از اولویت های این اداره کل را نکوداشت مفاخر برشمرد و گفت: برای نکوداشت سردار حسام هم باید برنامه ریزی کامل داشته باشیم؛ معرفی اسطوره های ملی، تقویت مبانی ارزشمند انقلاب را به همراه خواهد داشت.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار