آغاز به کار سامانه 1666 بیمه سلامت
تهران (پانا) - مدیرعامل سازمان بیمه سلامت گفت سامانه ۱۶۶۶ در بحث مشتریمداری میتواند کمک مناسبی باشد تا سازمان بیمه سلامت یک سازمان پاسخگو باشد.
به گزارش روابط عمومی سازمان بیمه سلامت، طاهر موهبتی در مراسم بهرهبرداری از سامانه یکپارچه ۱۶۶۶ گفت: یکی از رویکردهای جدی سازمان بیمه سلامت استقرار سازمان الکترونیک است که شاید برای برخی افراد دور از ذهن باشد.
وی افزود: تامین منابع مالی، اجرای راهنماهای بالینی، نظام ارجاع، سطحبندی و پزشک خانواده مواردی است که توجه افراد را جلب میکند و برخی گمان میکنند این موارد اولویتهای سازمان بیمه سلامت است اما واقعیت این است که تمام کارهایی که میخواهد انجام شود ردپایی در سازمان الکترونیک دارد.
موهبتی با بیان اینکه نظام ارجاع و راهنماهای بالینی به شرط ایجاد سازمان الکترونیک ایجاد میشود، ادامه داد: پایگاه جمعیتی الکترونیک باید ایجاد شود تا مسائلی مثل همپوشانی و حقوق شهروندی و تکریم ارباب رجوع انجام شود.
مدیرعامل سازمان بیمه سلامت گفت: با این رویکرد طی ماههای اخیر اتفاقات خوبی انجام دادیم که گام اول آن ایجاد معاونت آمار، فناوری اطلاعات و ارتباطات در سازمان بیمه سلامت بود.
وی با بیان اینکه ایجاد سازمان الکترونیک میتواند به رفع همپوشانی بیمهای کمک شایانی کند، اظهار کرد: امروزه تمدید، صدور و تعویض دفترچهها با در نظر گرفتن همپوشانی بیمهای انجام میشود و کسی که بیمه تامین اجتماعی دارد دیگر نمیتواند از بیمه همگانی سلامت سازمان بیمه سلامت استفاده کند.
رئیس هیأت مدیره سازمان بیمه سلامت گفت: حذف دفترچه در حدود ۶۰۰ بیمارستان دولتی نیز گام بسیار مهمی بود که باید بهزودی در بخش خصوصی و سرپایی نیز انجام شود تا بتوانیم شاهد صدور اسناد الکترونیکی و پردازش این اسناد باشیم. این طرح بزرگ در بیمارستانهای استان اصفهان بهصورت پایلوت در حال اجراست و بررسی اسناد پزشکی به صورت الکترونیکی انجام میشود.
موهبتی ادامه داد: استقرار راهنماهای بالینی نیز نیازمند بستر الکترونیک است.
مدیرعامل سازمان بیمه سلامت بیان کرد: از ابتدای سال ۹۷ پرداختیهای این سازمان شکل دیگری یافته و پرداختیها منظمتر شده است.
وی با بیان اینکه یکی از رویکردهای جدی سازمان بیمه سلامت، مشتریمداری و تکریم ارباب رجوع است، افزود: نباید این موارد در کلام و شعار اتفاق بیفتد. سامانه ۱۶۶۶ در بحث مشتریمداری میتواند کمک مناسبی باشد تا سازمان بیمه سلامت یک سازمان پاسخگو باشد. در عین حال باید توجه کرد که وجود یک سامانه نمیتواند تمام مشکلات را حل کند از این پس تلاش خواهیم کرد که در هفت روز هفته و بصورت ۲۴ ساعته پاسخگوی مردم باشیم
موهبتی گفت: همکاران ما در سراسر کشور باید از طریق سامانه ۱۶۶۶ پاسخگوی تمام بیمهشدگان باشند و با مردم گفتوگو کنند. یعنی نباید بدون حرف زدن با مردم تصمیمگیری کرد. یکی از شاخصهای ارزیابی سازمان باید میزان پاسخگویی به مردم باشد.
ارسال دیدگاه