بازگشت هیجان به فوتبال دختران از سرزمین خروس‌ها

(پانا) – جام جهانی فوتبال دختران نوجوان از امروز به میزبانی فرانسه با حضور 16 تیم آغاز خواهد شد.

کد مطلب: ۸۴۲۹۷۳
لینک کوتاه کپی شد
بازگشت هیجان به فوتبال دختران از سرزمین خروس‌ها

نهمین دوره جام جهانی فوتبال دختران نوجوان از امروز و به میزبانی فرانسه در چهار شهر کونکارنیائو، وانس، سنت مالو و دینان لهون آغاز خواهد شد تا 16 تیم حاضر در این رقابت‌ها کورس خود را برای قهرمانی در این رده سنی آغاز کنند.

جام جهانی دختران جوان در تاریخ

این رقابت‌ها در مقایسه با سایر جام‌های جهانی فوتبال سابقه کوتاهی دارد و از سال 2002 آغاز شده و هر دو سال یکبار تیم‌های زیر 20 سال برتر قاره‌ها به مصاف هم رفته‌اند. اولین دوره رقابت‌ها در سال 2002 به میزبانی کانادا و با حضور 12 تیم برگزار شد که در نهایت با قهرمانی آمریکا به پایان رسید.

پرافتخارترین تیم این رده سنی آلمان با 3 قهرمانی، یک نایب قهرمانی و 2 عنوان سومی است. آمریکا پس از ژرمن‌ها با 3 قهرمانی و یک عنوان سومی در رده دوم جدول افتخارات ایستاد و کره شمالی با 2 قهرمانی و یک نایب قهرمانی تیم سوم این جدول است تا ترکیب سه تیمی که توانسته‌اند جام قهرمانی در رده سنی دختران جوان را بالای سر ببرند مشخص شود. در بین این سه تیم کره شمالی به عنوان مدافع عنوان قهرمانی پا به رقابت‌ها گذاشته است.

اما نکته قابل توجه دیگر درباره تاریخ این رقابت‌ها این است که در 4 دوره اخیر جام جهانی دختران نوجوان، همیشه تیمی از قاره آسیا در مرحله نیمه نهایی حاضر بوده است. البته این نکته هم قابل توجه است که تمام تیم‌های آسیایی حاضر در این رقابت‌ها از ابتدا تا کنون از شرق قاره آسیا بوده‌اند و هیچگاه تیمی از غرب نتوانسته جواز حضور در جام جهانی دختران جوان را بدست آورد.

برخی دیگر از نکات جالب توجه تاریخی این رقابت‌ها به این صورت است:

پرگل‌ترین بازی تاریخ جام: آلمان 9 - مکزیک یک / جام جهانی 2006 و آلمان 5 - چین 5 / جام جهانی 2014

قاطع‌ترین برد جام: کره شمالی 9 - آرژانتین صفر / جام جهانی 2012 و گینه نو صفر - برزیل 9 / جام جهانی 2016

پرگل‌ترین جام: جام جهانی 2008 و 2016 با 113 گل

کم گل‌ترین جام: جام جهانی 2004 با 95 گل

بهترین میانگین گل در یک جام: جام جهانی 2002 با میانگین 3.9 گل در هر بازی

کمترین میانگین گل در یک جام: جام جهانی 2010 با میانگین3.1 گل در هر بازی

تعداد گل‌های تاریخ : 833 گل

جام جهانی 2018 دختران جوان در یک نگاه

در بین 16 تیمی که توانسته‌اند جواز حضور در این مسابقات 2018 فرانسه را بدست آورند، هلند و هائتی برای اولین بار حضور در جام جهانی را تجربه می‌کنند اما 14 تیم دیگر تجربه حضور در این رقابت را داشته‌اند.

هرچند کره شمالی به عنوان مدافع عنوان قهرمانی و آلمان به عنوان پرافتخارترین تیم جام وارد رقابت‌ها شده‌اند اما نباید فراموش کرد که با توجه به رده‌سنی بودن این بازی‌ها باید نگاهی به قهرمان دوره گذشته جام جهانی دختران نوجوان داشت. البته تا کنون در تاریخ سابقه نداشته که تیم قهرمان رده سنی دختران نوجوان بتواند در رده سنی جوانان هم به قهرمانی برسد اما قابل توجه است که در رقابت‌های سال 2017 جام جهانی دختران نوجوان انگلیس قهرمان و اسپانیا نایب قهرمان شده بود، دو تیمی که در این دوره می‌توانند برای اولین بار در رده سنی جوانان جام را بالای سر ببرند.

گروه‌بندی این دوره به این صورت است:

گروه یک: فرانسه، غنا، نیوزیلند و هلند

گروه دو: کره شمالی، انگلیس، مکزیک و برزیل

گروه سه: آمریکا، ژاپن، پاراگوئه و اسپانیا

گروه چهار: هائیتی، چین، نیجریه، آلمان

پس از پایان مرحله گروهی از هر گروه دو تیم راهی مرحله حذفی خواهند شد تا در یک چهارم نهایی تک بازی خود برای صعود به نیمه نهایی را برگزار کنند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار