مدیر کل امور شاهد و ایثارگران وزارت آموزش و پرورش اعلام کرد:
جزئیات برگزاری کلاسهای تابستانی مدارس شاهد
تهران (پانا) - مدیر کل امورشاهد و ایثارگران وزارت آموزش و پرورش از برگزاری کلاسهای تابستانی مختلف در مدارس شاهد برای دانشآموزان خبر داد.
محمدرضا رزاقی در گفتوگو با پانا درباره برنامههای تابستانی مدارس شاهد گفت: «تمامی فعالیتهای پرورشی مدارس شاهد بر اساس برنامههایی است که معاونت پرورشی وزارت آموزش و پرورش ارائه میدهد.»
او ادامه داد: «هر مدرسه شاهدی با توجه به برنامههای خود، فعالیت های اختصاصی تابستانی دارند که هر مدیری طبق دستورالعملها به اختیار آنها را اجرایی میکند.»
فعالیتهای قرآنی در مدارس مقطع ابتدایی شاهد
رزاقی با تشریح فعالیتهای قرآنی در مدارس مقطع ابتدایی شاهد که از سه سال پیش آغاز شده است افزود: «تاکنون ١٠ استان کشور از مؤلفان و مدرسان قرآنی دعوت به عمل آوردهاند و برنامهریزی قرآنی را در قالب کلاسهای آموزشی برای مدیران و آموزگاران قرآنی برگزار کردهاند.»
مدیرکل امور شاهد و ایثارگران وزارت آموزش و پرورش کلاسهای برگزار شده توسط مدارس شاهد را کلاسهای تقویت بنیه علمی، تقویتی، کنکور، مکمل و پیشنیاز نام برد و گفت: «بخشی از برنامههای ما برگزاری کلاسهای کنکور است که مدیران مدارس متوسطه دوم طبق نیاز دانشآموزان کلاسهای کنکور را پس از موافقت منطقه و استان برگزار میکنند.»
کلاسهای تقویت بنیه علمی
رزاقی درباره کلاسهای تقویت بنیه علمی گفت: «این کلاسها قبل از آزمون نوبت اول و دوم سال تحصیلی است. هر مدرسهای موظف است در طول چهار تا شش هفته قبل از آزمونهای اول و دوم سال تحصیلی، ۱۲ تا ۲۴ ساعت کلاس تقویتی بر اساس نیازهای دانشآموزان برگزار کند. مدیران این مدارس ملزم هستند که با تهیه برنامهای مدون و گرفتن تایید از مدیریت منطقه و استان، برنامههایشان را اجرایی کنند.»
او درباره آزمون تعیین سطح شهریور گفت: «ما با برگزاری این آزمون برای دانشآموزان دوره اول و دوم متوسطه، افرادی که از لحاظ سطح علمی پایین هستند را شناسایی میکنیم و برای سه هفته به کلاسهای پیشنیاز ارجاع میدهیم.»
کلاسهای پیشنیاز مدارس شاهد
مدیرکل امور شاهد و ایثارگران وزارت آموزش و پرورش به برگزاری کلاسهای پیشنیاز مدارس شاهد گفت: «در طول دوره تابستان کلاسهای پیشنیاز در قالب ۲ تا ۳ هفته در شهریور و در ۳۰ جلسه یک ساعت و نیمه برای دانشآموزان دوره اول و دوم متوسطه قبل از آزمون تعیین سطح برگزار میشود تا سطح علمی آنان برای ورود به این مقاطع افزایش یابد.»
او افزود: «از سوی دیگر کلاسهای مکمل بخشی از فعالیتهای ما را تشکیل میدهد که مطابق دستورالعمل برنامه هفتگی انجام میشود. به طوری که این کلاسها هفتهای چهار ساعت به طور رسمی برای دوره اول و دوم متوسطه در کنار سایر دروس بر اساس نیاز علمی دانشآموزان که توسط مدیر مشخص میشود باید برگزار شود.»
اولویتبندی دانشآموزان شاهد و ایثارگر برای ثبتنام
رزاقی درباره اولویتبندی دانشآموزان شاهد و ایثارگر برای ثبتنام افزود: «دانشآموزان بر اساس جدولی که از پیش تهیه شده است امتیازبندی میشوند و برای آنان اولویت ثبتنام در نظر گرفته میشود.»
مدیرکل امور شاهد و ایثارگران وزارت آموزش و پرورش در پاسخ به این سوال که آیا امتیازهایی که دانشآموزان دریافت میکنند تاثیری در نحوه پذیرش و نامنویسی آنها دارد گفت: «دانشآموزان بر حسب امتیاز، در اولویت قرار میگیرند. روش امتیازگذاری برای این است که ظرفیت ما در هر منطقهای برای پذیرش محدود است و نمیتوانیم همه دانشآموزان را نامنویسی کنیم. در این بین هم سطح معدل و فعالیتهای علمی دانشآموزان در اولویتهای بعدی قرار میگیرد.»
او افزود: «ممکن است بعضی از مدارس ما در محلی واقع شده باشد که جامعه ایثارگری در آن منطقه کم باشد به همین دلیل برای تکمیل ظرفیت، سایر دانشآموزان را هم میپذیریم اما باز هم تاکید میشود که اولویت با دانشآموزان جامعه شاهد و ایثارگر است.»
ارسال دیدگاه