بهارستان در هفته جاری: حساب‌های قوه‌قضائیه بازهم وزیر اقتصاد را به صحن علنی کشاند

لاریجانی و بطحائی به کمیسیون آموزش و ظریف به کمیسیون امنیت ملی می‌روند

تهران (پانا) - صحن علنی مجلس شورای اسلامی در هفته جاری شاهد حضور وزیر اقتصاد دولت دوازدهم نه برای پاسخ به مسائل اقتصادی بلکه برای تعیین تکلیف حساب‌های قوه‌قضائیه خواهد بود در حالی که وزیر آموزش و پرورش و رئیس مجلس در جلسه کمیسیون آموزش حضور می‌یابند و وزیر امور خارجه نیز به کمیسیون‌های عمران و امنیت ملی خواهد رفت.

کد مطلب: ۸۴۲۵۱۲
لینک کوتاه کپی شد
بهارستان در هفته جاری: حساب‌های قوه‌قضائیه بازهم وزیر اقتصاد را به صحن علنی کشاند

نمایندگان مجلس شورای اسلامی در هفته جاری در روزهای یکشنبه، سه‌شنبه و چهارشنبه جلسه علنی برگزار خواهند کرد و سپس برای یک هفته تعطیل خواهند بود تا علاوه بر استراحت به مشکلات و معضلات حوزه انتخابیه خود رسیدگی کنند.

بهارستان‌نشینان در هفته جاری طرح یک فوریتی الحاق یک ماده به قانون تعیین تکلیف استخدامی معلمان حق‌التدریسی و آموزشیاران نهضت سوادآموزی در وزارت آموزش و پرورش با اصلاحات و الحاق‌ها را در دست بررسی دارند.

بررسی لایحه یک فوریتی ایجاد 7 منطقه آزاد تجاری-صنعتی و 12 منطقه ویژه اقتصادی، لایحه تشکیل سازمان صنایع دریایی نیروهای مسلح، لایحه معافیت وزارتخانه‌ها و موسسات دولتی از پرداخت هزینه‌های ثبتی از دیگر برنامه‌های نمایندگان در هفته جاری خواهد بود.

مسعود کرباسیان، وزیر اقتصاد و دارایی دولت دوازدهم، نیز در هفته جاری برای پاسخ به سوال محمود صادقی، نماینده اصلاح‌طلب مردم تهران درباره حساب‌های قوه قصائیه در صحن علنی حاضر خواهد شد.

علیرضا آوایی، وزیر دادگستری، نیز در هفته جاری راهی مجلس شورای اسلامی می‌شود تا به سوالات علی مطهری، نماینده مردم تهران و حسن کامران، نماینده اصفهان پاسخ دهد.

گزارش نهایی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی درباره تحقیق و تفحص از وضع افراد دوتابعیتی و دارای گرین کارت در حوزه مسئولان و مدیران ارشد و شناسایی خلاءهای قانونی در این موضوع نیز در هفته جاری در صحن بهارستان قرائت خواهد شد.

برنامه کاری کامل نمایندگان در صحن علنی را « اینجا » بخوانید.

اهم برنامه کاری کمیسیون‌های مجلس شورای اسلامی نیز به شرح زیر است.

کمیسیون آموزش و تحقیقات

حضور علی لاریجانی، رئیس مجلس شورای اسلامی، در جلسه روز یکشنبه کمیسیون به منظور بیان نکته نظرات و هم‌اندیشی با اعضاء.

دعوت از سید محمد بطحائی، وزیر آموزش و پرورش، برای حضور در نشست روز سه‌شنبه به منظور ارائه گزارش در مورد بازگشایی مدارس و نحوه اجرای سند تحول بنیادین آموزش و پرورش.

کمیسیون اجتماعی

بررسی طرح تشکیل وزارت امور شهدا و ایثارگران.

نشست مشترک با مسئولان سازمان تامین اجتماعی در مورد مطالبات بازنشستگان.

حضور معصومه ابتکار، معاون امور بانوان رئیس‌جمهوری برای حضور در جلسه روز سه‌شنبه کمیسیون به منظور ارائه گزارش عملکرد.

کمیسیون اقتصادی

بررسی طرح «جامع بانکداری جمهوری اسلامی ایران» شامل ادغام دو طرح «بانکداری جمهوری اسلامی ایران» و «بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران» و لایحه «اصلاح قانون پولی و بانکی مصوب 1351» و نیز احکام مرتبط با تشکیل «بانک توسعه جمهوری اسلامی ایران».

رأی‌گیری درباره تقاضای نمایندگان در «تحقیق و تفحص از عملکرد گمرک جمهوری اسلامی ایران درخصوص تخلفات مالی اعم از اختلاس، تبانی و قاچاق کالا و عدم رعایت قانون و ضوابط» در جلسه روز سه‌شنبه کمیسیون.

کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی

حضور سید محمود علوی، وزیر اطلاعات، برای پاسخ به سوالات کاظم جلالی، نماینده نزدیک به لاریجانی و جهانبخش محبی‌نیا، نماینده مردم میاندوآب در جلسه روز یکشنبه کمیسیون.

استماع گزارش عملکرد وزیر اطلاعات و معاونان او.

اسمتاع گزارش محمد جواد ظریف، وزیر امور خارجه کشورمان، درباره آخرین وضعیت برجام پس از خروج ایالات متحده آمریکا در جلسه روز دوشنبه.

دعوت از محمد جواد آذری‌جهرمی، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، برای پاسخ به سوال نصرالله پژمانفر، نماینده عضو جبهه پایداری مردم مشهد، در جلسه روز سه‌شنبه.

حضور ظریف در جلسه روز سه‌شنبه کمیسیون برای پاسخ به سوالات 10 تن از نمایندگان.

بررسی طرح راه‌اندازی و استفاده از پیام‌رسان‌های مالی و انعقاد پیمان‌های پولی دوجانبه در تجارت خارجی.

کمیسیون برنامه و بودجه

رسیدگی به درخواست عده‌ای از نمایندگان مجلس شورای اسلامی مبنی بر انجام تحقیق و تفحص از عملکرد مجلس شورای اسلامی و دستگاه‌های تابعه.

بررسی طرح یک‌فوریتی راه‌اندازی و استفاده از پیام‌رسان‌های مالی و انعقاد پیمان‌های پولی دو و چندجانبه در تجارت خارجی.

کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس شورای اسلامی

حضور عبدالرضا رحمانی فضلی، وزیر کشور، برای پاسخ به سوالات 11 تن از نمایندگان در جلسه روز سه‌شنبه کمیسیون.

کمیسیون عمران

حضور وزیر امور خارجه برای بررسی عملکرد دستگاه دیپلماسی در صدور خدمات فنی و مهندسی و جذب سرمایه خارجی در امور عمرانی و ایجاد فرصتهای سرمایه‌گذاری بخش خصوصی داخلی در امور عمرانی خارج از کشور و همچنین پاسخ به سوال محمدرضا ملکشاهی، رئیس کمیسیون حقوقی و قضائی مجلس شورای اسلامی.

دعوت از مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش برای بررسی مقدماتی تقاضای تحقیق و تفحص از عملکرد عمرانی سازمان منطقه آزاد کیش.

کمیسیون فرهنگی

ادامه بررسی طرح اداره و نظارت بر سازمان صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار