رئیس سازمان مدارس غیردولتی خبر داد:
دفتر آموزشوپرورش مناطق آزاد در حوزه ستادی وزارتخانه راهاندازی میشود
زینیوند: تغییر مدیریت آموزشوپرورش مناطق آزاد به شیوه هیئتامنایی در حال پیگیری است
تهران (پانا) - رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی و توسعه مشارکتهای مردمی ارتقای امنیت ملی، توسعه اقتصادی و بسط رفاه اجتماعی را دارای رابطهای مستقیم باکیفیت آموزشوپرورش دانست.
به گزارش روابط عمومی وزارت آموزشوپرورش، مجتبی زینیوند در جلسه شورای راهبردی مناطق آزاد با قدردانی از تلاشها و اقدامات سیدمحمد بطحایی، وزیر آموزشوپرورش و مرتضی بانک، مشاور رئیسجمهوری در امور مناطق آزاد، گفت: «ارتقای امنیت ملی، توسعه اقتصادی و بسط رفاه اجتماعی رابطهای مستقیم باکیفیت آموزشوپرورش دارد و هم پیوندی سازمان منطقه آزاد و وزارت آموزشوپرورش به پیدایش "الگوی ارتقای تعلیم و تربیت" در طراز نظام جمهوری اسلامی ایران منجر میشود و خودشکوفایی، مهارتافزایی و علم متصل به اشتغال و نگهداری سرمایههای انسانی را به دنبال دارد.»
رئیس سازمان مدارس غیردولتی و توسعه مشارکتهای مردمی افزود: «امیدواریم که در پرتو این همکاریها و توجه به برانگیختن مسئولیت اجتماعی بنگاهها و اصناف برای افزایش مشارکت و توسعه آموزشوپرورش شاهد تعالی آموزشوپرورش در مناطق آزاد باشیم.»
او به تفاهمنامه سال ۹۳ درباره توسعه مشارکتها و همکاری با بخشهای فراسازمانی اشاره کرد و گفت: «علیرغم تلاشهای انجام شده قریب به یک سال طول کشید تا آئیننامه اجرایی این تفاهمنامه به استانها ارسال شود و فرایند اجرایی و عملیاتی شدن مفاد این تفاهمنامه با همه تلاشهایی که شده است در حد نیازهای آموزشوپرورش مناطق آزاد نبوده است و با تأکید وزیر آموزشوپرورش مبنی بر توسعه مشارکت و عمومیشدن مسائل آموزشوپرورش و اهتمام به بهرهگیری از ظرفیت مناطق آزاد و اعتقاد به اصل تمرکززدایی تلاش کردیم که سرعت بیشتری به اجرایی شدن این تفاهمنامه داده شود.»
مجتبی زینیوند ادامه داد: «ارتقای سطح کیفی و کمی آموزشوپرورش در مناطق آزاد، جذب و نگهداشت و تربیت نیروی انسانی متناسب با اقتضائات یا مناطق و تقویت نقش الگویی آموزشوپرورش مناطق آزاد در توسعه کشور و بهرهمندی از ظرفیت این مناطق در ارتقای کیفیت فعالیت مدارس و تحقق سند تحول از اهداف مهم آئیننامه نحوه اداره آموزشوپرورش مناطق آزاد تجاری است.»
رئیس سازمان مدارس غیردولتی و توسعه مشارکتهای مردمی گفت: «همچنین جلسهای برای اجراییشدن بند ۲ قسمت ب ماده ۴ آئیننامه، تیر امسال با حضور نمایندگان مناطق آزاد و حوزه ستادی تشکیل شد که منجر به تدوین شرح وظایف کارگروههای تخصصی، بررسی مواد قابلاجرا برای تحقق اجرای آئیننامه و بررسی ترکیب اعضای شورای آموزشوپرورش مناطق آزاد که هماکنون در نوبت تصویب شورای عالی آموزشوپرورش قرار داده شد.»
زینیوند افزود: «در ساختار جدید آموزشوپرورش، دفتری برای آموزشوپرورش مناطق آزاد در حوزه ستادی در نظر گرفته میشود که متولی نظارت و هماهنگی امور مربوط به آموزشوپرورش مناطق آزاد خواهد بود و به جهت تصمیم برای تمرکززدایی، این دفتر، حلقه رابط مدیر آموزشوپرورش مناطق آزاد با ستاد و با مدیرعامل منطقه آزاد هر منطقه میشود.»
او به بند ۱ قسمت ب ماده ۴ در آئیننامه اشاره کرد و گفت: «جلسه تخصصی با حضور نمایندگان همه حوزههای ستادی به میزبانی اداره کل امور اداری و تشکیلات برای چگونگی اجرایی شدن و افزایش اختیارات مدیران آموزشوپرورش در مناطق آزاد برگزار شد که منجر به احصای برخی مواد قابل واگذاری شد.»
رئیس سازمان مدارس غیردولتی و توسعه مشارکتهای مردمی در پایان گفت: «تغییر مدیریت آموزشوپرورش مناطق آزاد به شیوه هیئتامنایی، استفاده از طرح خرید خدمات آموزشی در ادارات آموزشوپرورش مناطق آزاد و تفویض اختیارات مدیرکل آموزشوپرورش به مدیر آموزشوپرورش منطقه آزاد بهصورت سالانه و مستمر از جمله پیشنهادهایی است که در حال پیگیری و اقدام است.»
ارسال دیدگاه