بازدید از هنرستان های تولیدی محور شهرستان آق قلا

گرگان (پانا) - مدیران کل آموزش و پرورش و آموزش فنی و حرفه ای از هنرستان های تولیدی محور شهرستان آق قلا بازدید به عمل آوردند.

کد مطلب: ۸۴۱۸۹۸
لینک کوتاه کپی شد
بازدید از هنرستان های تولیدی محور شهرستان آق قلا

احسان گوهری راد مدیر کل آموزش و پرورش استان گلستان و علیرضا حسینی طلب، مدیر کل آموزش فنی و حرفه ای استان گلستان از هنرستان های تولیدی محور شهرستان آق قلا باز دید به عمل آوردند.

گوهری راد در این بازدید که به مناسبت روز کار آفرینی و آموزش های فنی و حرفه ای انجام شد گفت: یکی از مواردی که در تاکید مقام معظم رهبری بوده است و در سند تحول بنیادین آموزش و پرورش نیز به آن به صورت جدی توجه شده است،آموزش های مهارتی و توجه به کار آفرینی است با همین رویکرد آموزش های هنرستان های فنی و حرفه ای مدارس کاردانش باید به گونه ای باشد که نیروی انسانی متخصص و کار آفرین در بخش های مختلف صنعت، کشاورزی، خدمات و دیگر بخش ها را به جامعه معرفی کند.

وی افزود: وظیفه آموزش و پرورش فراهم سازی زمینه های مهارت آموزی متناسب با نیاز بازار کار و هدایت استعداد های بالقوه کشور به سمت اشتغال مولد است. مدیر کل آموزش و پرورش گلستان ادامه داد: خوشبختانه با این هدف تولیدات خوبی در هنرستان های استان ایجاد و به بازار کارمعرفی شده است به گونه ای که سال گذشته شاهد بازارچه های تولیدات دانش آموزی در هنرستان بوده ایم.

حسینی طلب مدیر کل آموزش فنی و حرفه ای نیز در این بازدید از همکاری خوب فی ما بین اداره کل آموزش های فنی و حرفه ای و آموزش و پرورش گفت و تصریح کرد: هدف هر اداره ترویج فرهنگ کار و اشتغال در جامعه است و با این هدف همه تلاش کرده ایم تا آموزش های مهارتی را به دل مدرسه ببریم و در قالب طرح ایران مهارت، به دنبال آموزش مهارت به جامعه دانش آموزی استان با همکاری آموزش و پرورش هستیم.

محمود نسرکانی، مدیر آموزش و پرورش شهرستان آق قلا در این بازدید اظهار داشت: به مناسبت روز کار آفرینی و آموزش های فنی و حرفه ای، امروز از هنرستان امام صادق(ع) و نبی اکرم(ص) شهرستان آق قلا بازدید به عمل آمد. وی افزود: هنرستان امام صادق(ع) در زمینه تولیدات پوشاک و مانتوی مدارس در آق قلا و با کمک دانش آموزان و زنان سرپرست خانوار مشغول به فعالیت هایی هستند که تا کنون 5000 دست مانتو شلوار تولید کرده اند.

مدیر آموزش و پرورش آق قلا ادامه داد: هنرستان نبی اکرم(ص) نیز با همت دانش آموزان در زمینه تولید صندلی مدارس مشغول به فعالیت است و رویکرد در آموزش و پرورش آق قلا استفاده از تولیدات هنرستان است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار