رئیس مرکز آموزش فنی و حرفه ای خواهران بیرجند خبر داد:

رشد 133 درصدی آموزش های مهارتی ویژه خواهران در 4 ماه نخست امسال

بیرجند (پانا) - رئیس مرکز آموزش فنی و حرفه ای خواهران شهرستان بیرجند گفت: مقایسه عملکرد چهار ماهه اول امسال این مرکز در با مدت مشابه سال قبل نشان از افزایش 133 درصدی آموزش های ارائه شده در بخش های مختلف دارد.

کد مطلب: ۸۴۰۴۰۱
لینک کوتاه کپی شد
رشد 133 درصدی آموزش های مهارتی ویژه خواهران در 4 ماه نخست امسال

زهرا شاهرخی رئیس مرکز آموزش فنی و حرفه ای خواهران شهرستان بیرجند به خبرنگاران رسانه های گروهی گفت: از آنجا که یکی از ملزومات رشد و توسعه اقتصادی و اجتماعی هر جامعه تربیت نیروی انسانی کارآمد است، آموزش های فنی و حرفه ای یکی از راهکارهای نیل به این هدف مهم است.

وی با تاکید بر اینکه مهارت افزایی نقش مهمی در رونق اشتغال و کارآفرینی در توسعه پایدار دارد، افزود: امروز بخش عظیمی از فارغ التحصیلان به دلیل عدم مهارت بیکار هستند.

به گفته وی، مهارت های تخصصی افراد را برای احراز شغل و کسب و کار آماده می کند و یا کارایی آنها را افزایش می دهد.

رئیس مرکز آموزش فنی و حرفه ای خواهران شهرستان بیرجند ضمن تشریح نقش موثر مرکز فنی و حرفه ای خواهران در پویایی جامعه و کارآفرینی تصریح کرد: بدون شک مرکز فنی و حرفه ای نقش موثر و بی بدیلی در توانمند سازی بانوان به منظور ایجاد اشتغال و کارآفرینی دارد، که خوشبختانه مرکز فنی و حرفه ای خواهران بیرجند توانسته در این راستا قدم های خوبی بردارد. شاهرخی با اشاره به اینکه در سال گذشته 216 هزار و 865 نفر ساعت آموزش مهارتی در این مرکز اجرا گردیده است، افزود: این آموزش ها در بخش های ثابت و سیار شهری، زندان، روستایی، صنایع (اصناف و ضمن کار) و کارآموزی در محیط کار واقعی ارائه شده است.

وی همچنین به آموزش های ارائه شده در این مرکز در چهار ماه نخست امسال اشاره کرد و گفت: 57 هزار و 767 نفر ساعت در بخش ثابت، 2 هزار و 400 نفر ساعت در بخش صنایع، سه هزار و 645 نفرساعت در بخش کارآموزی در محیط کار واقعی، جمعا به میزان 82 هزار و 706 نفر ساعت آموزش فنی و حرفه ای در این مرکز اجرا گردیده و در مجموع که 548 نفر از خواهران شهرستان بیرجند از آموزشهای مهارتی این مرکز بهره مند شده اند

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار