اختتامیه سی و ششمین دوره مسابقات قرآن دانش‌آموزی

کاظمی: شکل‌گیری نهضت ملی حفظ قرآن میان دانش‌آموزان برنامه محوری معاونت پرورشی در سال تحصیلی آینده است

تهران (پانا) - معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش شکل‌گیری نهضت ملی حفظ قرآن میان دانش‌آموزان و برگزاری مسابقات قرآن در سطح منطقه، استان، کشور و بین‌المللی را یکی از ۲۵ برنامه محوری معاونت در بخش قرآن دانست.

کد مطلب: ۸۴۰۳۷۱
لینک کوتاه کپی شد
کاظمی: شکل‌گیری نهضت ملی حفظ قرآن میان دانش‌آموزان  برنامه محوری معاونت پرورشی  در سال تحصیلی آینده است

علیرضا کاظمی در مراسم اختتامیه سی و ششمین دوره مسابقات قرآن، عترت و نماز دانش‌آموزان پسر سراسر کشور که صبح امروز، ۴ مرداد، در اردوگاه شهید باهنر برگزار شد، گفت: باید از وزیر آموزش و پرورش قدردانی کرد که با رویکرهای تربیتی و قرآنی تمام فعالیت‌های این حوزه را رصد می‌کند.

او خطاب به وزیر گفت: امروز بزرگ‌ترین اجتماع دانش‌آموزی کشور و بیش از دو هزار چهره قرآنی کشور در اینجا حضور دارند.

کاظمی در ادامه به دو نکته قرآنی اشاره کرد و گفت: باید به این دانش‌آموزان تبریک گفت که در مسیر قرآن قرار گرفتند و به عنوان نخبگان قرآنی در کشور مطرح می‌شوند.

معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش افزود: خدا قرآن را مصداق بارز ذکر معرفی کرده است و اگر نماز هم بالاترین مصداق ذکر است به دلیل وجود سوره حمد به عنوان عصاره قرآن در دل نماز است.

او گفت: خدا با دو رویکرد انسان‌ها را به پیوند با قرآن تشویق می‌کند: یکی از این پیوندها پیوند تبشیری است که خدا قرآن را مایه نجات و سعادت انسان معرفی کرده و تمام مسیرهای سلامی ما در قرآن قرار داده است.

کاظمی افزود: خدا در قرآن می‌فرماید راز و رمز موفقیت در جهات مختلف قرآن است که این بخشی از رویکرد تبشیری قرار دارد.

معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش خطاب به دانش‌آموزان حاضر گفت: رویکرد تنذیری قرآن نیز بسیار مهم است که خدا می‌فرماید تمام مشکلات و گرفتاری‌های روحی روانی که امروز بر جامعه جاری است ناشی از فاصله گرفتن از قرآن است.

او خطاب به وزیر آموزش و پرورش افزود: اولویت ما در حوزه معاونت پرورشی و فرهنگی توسعه فرهنگ قرآن، اقامه نماز و عترت است.

کاظمی ادامه داد: برای موفقیت در این فعالیت ۲۵ برنامه محوری در ۳ حوزه قرآن، عترت و نماز تدوین شده است.

او در پایان گفت: در سال تحصیلی آینده برنامه محوری ما برای قرآن شکل‌گیری نهضت ملی حفظ قرآن میان دانش‌آموزان و برگزاری مسابقات قرآن در سطح منطقه، استان، کشور و بین‌المللی است که به عنوان یکی از ۲۵ برنامه معاونت در بخش قرآن محسوب می‌شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار