نماینده مردم دشتستان در مجلس شورای اسلامی:

آموزش و پرورش جایگاه والا و پرنقشی در میان مردم دارد

بوشهر/دشتستان(پانا)_نماینده مردم شهرستان دشتستان در مجلس شورای اسلامی گفت: فرهنگیان با قدرت نفوذ و جایگاه مناسب خود در میان مردم نسبت به آگاهی بخشی مردم و توسعه فرهنگ عمومی اهتمام ویژه ای داشته باشند.

کد مطلب: ۸۴۰۳۰۱
لینک کوتاه کپی شد
آموزش و پرورش جایگاه والا و پرنقشی در میان مردم دارد

به گزارش روابط عمومی آموزش و پرورش دشتستان، محمد باقر سعادت در نشست شورای آموزش و پرورش دشتستان در سالن کتفرانس مدیریت آموزش و پرورش دشتستان اظهار داشت: دانشگاه فرهنگیان دشتستان با عنوان ضمیمه دانشگاه فرهنگیان بوشهر از اول مهرماه سال جاری در دوره 4 ساله کارشناسی دانشجو می پذیرد.

وی بیان کرد: دشتستان با یک چهارم جمعیت استان به عنوان بزرگترین شهرستان استان هم از لحاظ جمعیتی و نیروی انسانی و هم از نظر وسعت جغرافیایی دارای فرهیختگان بسیار نام آشنا در سطح ملی می باشد لذا بر اساس نیاز سنجی های دقیق و آگاهی کامل از شرایط موجود و داشتن آمادگی لازم از لحاظ تامین منابع مختلف سخت افزاری و نرم افزاری خواهان استقلال دانشگاه فرهنگیان دشتستان می باشیم.

نماینده مردم دشتستان تصریح کرد: جهت استقلال این دانشگاه نیاز به مجوز وزارت علوم می باشد که با پیگیری های انجام شده در وزارت خانه مورد نظر این امیدواری برای سال های آینده وجود دارد.

سعادت در ادامه با اشاره به مشکلات فعلی مردم دشتستان در تامین آب مصرفی افزود: با پیگیری های مستمر تمام دستگاه های اجرایی و ذیربط در مورد مشکل آب، آب دشتستان تا پایان روز 31 تیرماه وضعیت بهتری پیدا خواهد کرد و تا حدود زیادی مشکلات ناشی از عدم وجود آب مورد نیاز کاسته خواهد شد.

سعادت گفت: پس از برطرف شدن مشکل کمبود آب دشتستان در نشستی با مردم فهیم دشتستان گفتگو خواهم نمود و پیرامون برخی مشکلات پیش آمده در این زمینه با مردم صحبت خواهم نمود.

نماینده مردم دشتستان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به لزوم آگاهی مردم در خصوص نحوه صحیح مطالبه گری حقوق شهروندی ادامه داد: از فرهنگیان به جهت داشتن اعتبار در میان مردم درخواست آگاهی بخشی و فرهنگ سازی الگوی صحیح مصرف به خصوص در زمینه مصرف آب را داریم و همچنین فرهنگیان باید با علم و دانش خود و استفاده از تاثیرشان در مردم نسبت به آگاهی دادن و تشریح وظایف مدیران و مسئولین و شرح وظایف دستگاه های اجرایی و توسعه فرهنگ عمومی اهتمام ویژه داشته باشند.

فرماندار و رئیس شورای آموزش و پرورش دشتستان در این نشست اظهار داشت:دشمنان نظام قصد سوء استفاده از مطالبات به حق مردم را دارند و با کوچکترین حرکت مردمی با تبلیغات گسترده سعی بر ایجاد هنجار شکنی و حاشیه سازی برای نظام و ملت را دارند.

ارسلان زارع افزود: جایگاه آموزش و پرورش به سبب جلب رضایت عمومی و باور بیشتر مردم به جایگاه والای آن در نظام، سبب ایجاد مسئولیت خطیر فرهنگیان در توسعه فرهنگ میان مردم از طریق آموزش های لازم شده است لذا فرهنگیان باید با همت و تلاشی مظاعف زمینه بروز فرهنگ صحیح مطالبه گری و استفاده صحیح از امکانات را ترویج دهند.

رئیس شورای آموزش و پرورش در بخش دیگری از سخنان خود ضمن اشاره به اهتمام دولت به جلب رضایت عمومی اظهار داشت: میز خدمت با توجه به تلاش دولت تدبیر و امید به تکریم ارباب رجوع و توسعه دولت الکترونیک و توجه به پاسخ گویی شفاف و سریع به مردم از اول تیرماه در تمامی دستگاه های اجرایی راه اندازی شده است تا از این طریق مراجعه به واحدهای مختلف اداری کاسته و تنها یک واحد جوابگوی مراجعه کنندگان باشد.

زارع با اشاره به برطرف شدن سریع مشکل آب مردم دشتستان گفت: با برطرف شدن این مشکل و سهمیه بندی بر اساس یک روز در میان تمامی مناطق، برای اول مهرماه و بازگشایی مدارس تمهیدات لازم در نظر گرفته خواهد شد تا از کمبود آب در مدارس جلوگیری شود و همه مدارس باید با نظارت شبکه بهداشت نسبت به شستشو، رسوب زدایی و ضد عفونی نمودن مخازن ذخیره آب قبل از بازگشایی مدارس اقدام نمایند.

دکتر زارع با اشاره به بالا بودن سرانه مصرف آب در ایران نسبت به استانداردهای جهانی و لزوم صرفه جویی تصریح کرد: مدارس حتی المقدور از سیستم های همشمند کنترل مصرف یا شیرهای کم مصرف استفاده نمایند همچنین آموزش و پرورش در راستای رسالت فرهنگ سازی روش صحیح مصرف در میان دانش آموزان و احاد جامعه باید با برنامه ای منسجم و همیاری مدیران مدارس و انجمن های اولیا و مربیان، دبیران و آموزگاران و استفاده از کارشناسان مربوطه در خصوص صرفه جویی در مصرف کلاس های آموزشی در طول سال جهت دانش آموزان و اولیا برگزار نماید.

فرماندار و رئیس شورای آموزش و پرورش دشتستان در بخش دیگری از سخنان خود با توجه به استقرار پایه دوازدهم از ابتدای سال تحصیلی جدید اظهار داشت: جهت جلوگیری از بروز مشکل در مدارس به خصوص مدارس کاردانش و هنرستان ها ی دشتستان جهت راه اندازی 52 کلاس درس و 16 کارگاه آموزشی مورد نیاز سال تحصیلی جدید با اداره کل آموزش و پرورش استان و سازمان نوسازی مکاتبه و پیگیری های لازم جهت تخصیص اعتبارات لازم صورت پذیرد.

دکتر زارع افزود: با توجه به راه اندازی دانشگاه فرهنگیان دشتستان در سال 93 و توسعه آن با جذب دانشجویان در دوره 4 ساله کارشناسی با شروع سال تحصیلی جدید برنامه ریزی های لازم جهت تخصیص منابع مالی لازم صورت پذیرفته است و با کمک نماینده مردم دشتستان در مجلس شورای اسلامی پیگیر بهبود وضعیت امکانات و تجهیزات با کسب اعتبارات لازم در این دانشگاه هستیم.

مدیر آموزش و پرورش دشتستان در ابتدای این نشست شورای آموزش و پرورش دشتستان با تشریح مصوبات و روند اجرایی مصوبات قبلی این شورا اظهار داشت: میز خدمت جهت تسهیل خدمت و پاسخ گویی شفاف و سریع به ارباب رجوع در مدیریت آموزش و پرورش دشتستان ظرف یک هفته آینده راه اندازی می شود و همچنین با ایجاد یک سامانه الکترونیکی و ارائه خدمت از طریق ان سامانه از حجم مراجعات ارباب رجوع کاسته و این میز خدمت رفاه حال بیشتر شهروندان در پیگیری کارهایشان در آموزش و پرورش را به همراه خواهد داشت.

سید حسن لواسانی فرد با بیان تلاش مدیران به جهت صرفه جویی آب در مدارس گفت: با وجود 500 مدرسه دولتی و غیر دولتی در دشتستان چالش کمبود آب با وضعیت موجود آن در روزهای آغازین مدرسه قابل تصور است که از همه دستگاه های مربوطه و مسئولین امر تقاضای همکاری در تامین آب مدارس را داریم .

دبیر شورای آموزش و پرورش دشتستان افزود: در سال تحصیلی جدید با تصویب تجمیع تعدادی مدارس ابتدایی و بهره برداری از تعدادی مدرسه خیر ساز ظرفیت فضای آموزشی دشتستان در روستاهای توابع اضافه می شود همچنین زمین مدرسه تخریبی مقداد و شهید اندرزگو برازجان از طریق سازمان ملل جهت احداث یک مدرسه 12 کلاسه طرح افاغنه در آینده ای نزدیک مورد استفاده قرار خواهد گرفت.

لواسانی فرد گفت: جهت استقرار پایه دوزادهم در سال تحصیلی جدید در دشتستان به 52 کلاس درس و 16 کارگاه آموزشی نیاز می باشد که درخواست تجهیزات و امکانات مورد نیاز به مسئولین امر ارسال شده است و در این راستا با برگزاری نشست های تخصصی با حضور کارشناسان آموزش سازماندهی نیروی انسانی جهت استقرار پایه دوازدهم صورت گرفته است.

این مقام مسئول اظهار داشت: احداث دانشگاه فرهنگیان در کنار درمانگاه فرهنگیان از اولویت های ایشان در دوران تصدی پست مدیریت آموزش و پرورش بوده که از سال 93 این دانشگاه با پیگیری های مستمر و با بودجه 200 میلیونی در دوره فوق دیپلم به کارشناسی به عنوان ضمیمه پردیس فرهنگیان بوشهر جذب دانشجو داشته است.

لواسانی فرد ضمن قدردانی از تلاش های ارزنده نماینده دشتستان در رابطه با دانشگاه فرهنگیان دشتستان تصریح کرد: در سال تحصیلی جدید دوره 4 ساله کارشناسی به این دانشگاه به عنوان ضمیمه دانشگاه فرهنگیان بوشهر اضافه می شود که زمینه جذب 150 دانشچو در این دانشگاه را بوجود خواهد آورد که نتیجه آن در سالهای آتی وجود افرادی آموزش دیده ی امر تعلیم و تربیت و برآورده شدن نیازهای نیروی انسانی آموزش و پرورش با وجود بازنشستگی های فراوان سالهای آتی است.

مدیر آموزش و پرورش دشتستان در ادامه اظهار داشت: دشتستان با داشتن فرهنگیانی با مدارک علمی تا سطح دکترا و با نگاه به توانمندیهای بومی قادر به توسعه کمی و کیفی این دانشگاه هم از لحاظ وجود اساتید کارآمد و همچنین تخصیص منابع لازم سخت افزاری و نرم افزاری می باشد.

شایان ذکر است این نشست دویست و پنجمین نشست شورای آموزش و پرورش شهرستان دشتستان و به عنوان نشست تیرماه 97 این شورا بود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار