میزان روشنایی مانیتور باید با نور اتاق هماهنگی داشته باشد

خبرگزاری پانا: به منظور پیشگیری از خستگی چشم هنگام كار با رایانه میزان روشنایی مانیتور باید با نور اتاق هماهنگی داشته باشد.

کد مطلب: ۸۴۰
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرگزاری پانا، كارشناس ارگونومی مركز سلامت محیط و كار وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكی با بیان این كه فاصله مانیتور با چشم باید ۵۰ تا ۶۰ سانتی متر باشد،‌ اظهار داشت: اگر افراد مجبور هستند كه متناوب به یك صفحه نوشته و مانیتور نگاه كنند (خصوصا در مورد تایپیست ها) ممكن است چشم آنها خسته شود و باید تطابق خود را تغییر دهند كه برای جلوگیری از این مسأله بهتر است صفحه نوشته شده را در حداقل فاصله و هم سطح با مانیتور قرار دهند و برای این كار می توانند از copyholder استفاده كنند.
فاطمه صادقی افزود:‌ روشنایی و كنتراست مانیتور باید به نحو صحیح تنظیم شود، میزان روشنایی مانیتور باید با روشنایی اتاق هماهنگی داشته باشد.
وی تصریح كرد: بهترین روش برای تنظیم روشنایی مانیتور این است كه به یك صفحه وب با زمینه سفید نگاه كرده اگر سفیدی صفحه برای شما مثل یك منبع نور است روشنایی مانیتور زیاد است و باید آن را كم كنند و در مقابل، اگر صفحه كمی خاكستری به نظر می رسد روشنایی را زیاد كنند.
كارشناس مركز سلامت محیط و كار خاطرنشان كرد: اگر علی رغم رعایت توصیه های گفته شده، باز هم افراد دچار علائم خستگی هستند می توانند از عینك های مخصوص استفاده كنند. بیشتر افراد به طور معمول كمتر از دید متوسط استفاده می كنند زیرا بیشتر اوقات یا اشیاء دور را نگاه كرده و یا نزدیك ولی مانیتور كامپیوتر دقیقا در فاصله ای از چشم قرار می گیرد كه مربوط به دید متوسط است و بهتر است برای دریافت عینك مناسب كامپیوتر به چشم پزشك مراجعه كنند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار