ششمین دوره المپیاد آماده در استان یزد برگزار شد

یزد (پانا) - مرحله استانی ششمین المپیاد آماده280 نفر از دانش آموزان دختر و پسر در محل کانون دانش آموزی ولایت تفت برگزار گردید.

کد مطلب: ۸۳۹۸۲۲
لینک کوتاه کپی شد
ششمین دوره المپیاد آماده در استان یزد برگزار شد

در راستای اجرای تفاهم نامه منعقده بین وزارت آموزش و پرورش و جمعیت هلال احمر تحت عنوان طرح ملی دادرس (دانش آموز آماده در روزهای سخت ) این طرح برگزار شد.

این طرح به منظور ایجاد آمادگی همگانی در برابر حوادث احتمالی و با هدف افزایش سطح ایمنی، کاهش خطرپذیری و پیامدهای ناشی از وقوع حوادث در مدارس کشور با تربیت تیم های دانش آموزی 14 نفره و سازماندهی تیم های اولیه مدیریت بحران در مدارس استانبرگزارشد .

ششمین مرحله این طرح در سال تحصیلی 97-1396 در آموزشگاه های منتخب سطح استان اجرا شد و 280 نفر از دانش آموزان آموزشهای لازم را فرا گرفته و در مراحل درون مدرسه ای و شهرستانی به رقابت پرداختند .

در این المپیاد دانش آموزان در رشته های عملی؛ ارزیابی علائم حیاتی، آتل بندی، پانسمان و بانداژ،حمل مصدوم گروهی و انفرادی، اسکان اضطراری، اطفاء حریق، پناهگیری و تخلیه اضطراری در دو مرحله آزمون تئوری و عملی به رقابت پرداختند.

گفتنی است در پایان و در گروه دختران به ترتیب تیم های شهرستان های یزد، میبد و اردکان مقام اول تا سوم را کسب نمودند و جام بشر دوستی نیز به زارچ تعلق گرفت .

در گروه پسران نیز به ترتیب تیم های شهرستان های خاتم، بافق و اردکان مقام اول تا سوم را کسب نموده و جام بشر دوستی به شهرستان ابرکوه اهدا شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار