تجربه زندگی واقعی در اردوهای تشکیلاتی

شیراز(پانا) – معاون اردوی استانی پیشتازان فارس 12 منشی که پیشتازان در اردو ها می آموزند و در زندگی خود به کار می گیرند، را تفاوت آن ها با دانش آموزان عادی دانست.

کد مطلب: ۸۳۸۷۲۹
لینک کوتاه کپی شد
تجربه زندگی واقعی در اردوهای تشکیلاتی

علیرضا قبادی در گفت و گو با خبرنگار پانا در رابطه با اهمیت اردو گفت: مهم ترین اهمیت اردو های تشکیلات این است که زندگی را تجربه می کنند و از فضای همیشگی زندگی به سمت فضای واقعی حرکت می کنند.

وی تفاوت پیشتازان را با دانش آموزان عادی در 12 منشی که می آموزند دانست، و افزود: اگر این آموزش ها تبدیل به رفتار شود، تفاوت آن ها با دانش آموزان زمین تا آسمان می شود.

وی ادامه داد: اگر دانش آموزان منش ها را به رفتار های پایدار تبدیل کنند، در واقع یاد میگیرند که چطور راحت و آسوده زندگی کنند.

معاون اردوی استانی پیشتازان فارس با اشاره به اینکه همه مردم می توانند، یک پیشتاز باشند، بیان داشت: پیشتاز، یعنی کسی که 12 منش (امانت داری، راستگویی، نظم و انظباط و...) را در زندگی خود به کار گیرد و اینگونه یک پیشتاز به حساب می آید.

قبادی در خصوص این که هر دانش آموز می تواند یک پیشتاز باشد گفت: همه دانش آموزان این قابلیت را دارند که تبدیل به یک پیشتاز شوند، اما ما به عنوان سیستم آموزش و پرورش نتوانستیم شرایط را به شکلی فراهم کنیم تا تمام دانش آموزان عضو پیشتازان شوند.

وی افزود: با توجه به کمبود های امکاناتی که وجود دارد، اگر تعداد اعضای پیشتاز افزایش یابد کیفیت کار کاهش می یابد، اما ما می توانیم منش ها را در مدارس آموزش دهیم.

این مسئول از تحول سازمان دانش آموزی استان فارس طی سه سال گذشته خبر داد و تصریح کرد: پس از تغییر ریاست این سازمان، اردو ها و برنامه ها دچار یک تحول شده اند و چه از لحاظ کیفیت، 3 برابر شدن تعداد دانش آموزان پیشتاز و کیفیت برگزاری اردو ها که تمام دست آورد های آموزشی در اردو است.

قبادی ادامه داد: اهداف سازمان دانش آموزی در سال های آینده تربیت مربیان جوان با سنوات خدمت پایین است که سازمان با سرمایه گذاری روی این مربیان در سال های آتی قصد دارد دانش آموزان بیشتری را تحت عنوان تشکیلات سازمان دانش آموزی جذب کنند.

وی در خصوص نقش سازمان دانش آموزی در تربیت دانش آموزان افزود: سازمان دانش آموزی با آموزش نظم و ارتباط با یکدیگر به دانش آموزان، سعی در تربیت پیشتاز دارد و پیشتاز یعنی کسی که منش های 12 گانه را رعایت کند بتواند از آن ها در زندگی استفاده کند، جامعه ای سالم پدید می آید که این یکی از مهم ترین اهداف سازمان دانش آموزی است.

وی در پایان در خصوص نحوه اعزام دانش آموزان برگزیده اردوی استانی پیشتازان فارس اظهار داشت: ما تمام 35 دانش آموز را به صورت کامل به تجهیزات اردویی مجهز می کنیم و از طریق خطوط ریلی یا هوایی آن ها را به اردوی ملی اعزام خواهیم کرد.

خبرنگار: پوریا کشاورز

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار