دبیر اجلاس مدیران و مسئول ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات آموزش و پرورش خراسان رضوی:

بیشترین شکایت از آموزش و پرورش استان با توجه به جمعیت دانش اموزی مربوط به شهرمشهد است

نیشابور(پانا)- مسئول پاسخگویی به شکایات آموزش و پرورش خراسان رضوی گفت: بیشترین شکایت از آموزش و پرورش استان بدلیل جمعیت بالای دانش آموزی مربوط به شهر مشهد است.

کد مطلب: ۸۳۸۷۱۹
لینک کوتاه کپی شد
بیشترین شکایت از آموزش و پرورش استان با توجه به جمعیت دانش اموزی مربوط به شهرمشهد است

سید جواد قوامی نژاد در گفتگو با خبرنگار پانا اظهار کرد: شکایاتی که از آموزش و پرورش در هر فصل از سال انجام می شود متفاوت است و در تیر و مرداد شکایات ازسوی مردم بیشتر بابت ثبت نام ها در مدارس است.

وی افزود: در خرداد وتیرماه 381 مورد شکایت کتبی، تلفنی، پیامکی، یاسامانه ای از مدارس داشتیم که بیش از نود درصد انها به سرعت و دقت تا حصول نتیجه پیگیری شده و بقیه در حال پیگیری است.

مسئول ارزیابی وپاسخگویی به شکایات آموزش و پرورش خراسان رضوی بیان کرد: تعداد شکایات خوشبختانه نسبت به تعداد مدارس در استان زیاد نیست و ما تک تک شکایات را ارزیابی و پیگیری می کنیم و به تمام شکایات پاسخ می دهیم.

وی اذعان کرد: بیشتر شکایاتی که در زمان ثبت نام مطرح میشود برای اخذ وجه صورت می گیرد ثبت نام خارج از محدوده در رتبه بعدی است. اگر تخلف ثابت شود مبلغ دریافتی باز گردانده خواهد شد و همچنین در مرحله اول تذکر شفاهی و در مرحله بعدی تذکر کتبی به مدیران متخلف داده خواهد شد و اگر توجهی به تذکرات نشد به هیئت تخلفات معرفی خواهند شد که پیامدهای همچون جابه جایی و عزل را در پی خواهد داشت. وی از مدیران مدارس خواست از وظیفه نظارتی خود برای رعایت قوانین و ضوابط از سوی کارکنان مدرسه به ویژه مسیولین ثبت نام، اخذ مدارک، سرویس دانش اموزی، مسیول لباس فرم مدرسه و کلاسهای فوق برنامه و نیز مسیولین جمع اوری شهریه در مدارس غیر دولتی به دقت انجام دهند. مدیران مدارس اولین افرادی هستند که وظیفه نظارتی را بر عهده دارند و اگر در اموزشگاهی تخلف صورت پذیرد مدیر مدرسه باید پاسخگویی داشته باشد و مسیولیت با وی می باشد و در درجه بعدی از روسای محترم ادارات نواحی و مناطق و شهرستانها درخواست داریم با در پیش گرفتن سیاستهای نظارتی و ارزیابی و انجام بازرسی های محسوس و نامحسوس به ویژه در ایام ثبت نام هم توان نظارتی خود را افزایش داده و هم از تخلفات احتمالی جلوگیری کنند و نیز ضمن پاسخگویی و تکریم ارباب رجوع، صیانت از حقوق شهروندی و اولیا دانش اموزان را در دستور کار خود قرار دهند.
در ایام پیش رو مدیران محترم ادارات چند نکته مهم را باید مورد بررسی دقیق و پیگیری قرار داده و در صورت لزوم مداخله موثر در اجرای فرایندهای ان باید داشته باشند تا سطح رضایت اجتماعی را افزایش داده و تحقق اهداف استراتژیک را ارتقا دهند.
در زمان ثبت نام دانش آموزان فقط هزینه کتاب درسی وجه بیمه حوادث به میزان 7500تومان به صورت غیر نقدی دریافت شود بقیه وجوه از جمله وجه لباس فرم، سرویس مدارس، مجلات رشد، کمک به مدرسه، کلاسهای فوق برنامه و... کاملا داوطلبانه بوده و به هیچ وجه نباید این گونه موارد مانع ثبت نام دانش آموزان شود و همچنین توصیه اکید می شود بهتر است وجه مجلات رشد و کلاس های فوق برنامه از مهر ماه به بعد و بعد از طی کردن فرایندهای قانونی اخذ شود.
دوم انکه با توجه به توصیه مقام معظم رهبری در بند ده سیاستهای ابلاغی معظم ایجاد تحول در اموزش وپرورش ثبات مدیریت مدارس با رویکرد ارزشی و انقلابی در دستور کار روسای ادارات قرار گرفته و از هرگونه دسته بندی های سیاسی و مداخلات سیاسی جلوگیری به عمل اورند. هر گونه تغییر و عزل مدیران خارج از چهارچوب ضوابط غیر قانونی است ودر صورت طرح شکایت در اینگونه موارد از سوی مدیران مدارس ارزیابی عملکرد وپاسخگویی به شکایات استان به صورت قانونمند وبا سرعت و دقت موارد را تا حصول نتیجه نهایی و اعمال قوانین پیگیری می کند. سوم انکه اداره ارزیابی عملکرد وپاسخگویی به شکایات استان به شدت خواستار ان است که هیچ حقی از هیچ کس تضیبع نشود لذا از مدیران ادارات و نیروهای نظارتی ادارات در خواست دارد بر کلیه فرایندهای اداری، مالی و به ویژه بحث انتصابات، انتقالات، اعزام افراد برای اردوها و مسابقات، ارایه اطلاعات شفاف و واقعی، رعایت سیاستهای اقتصاد مقاومتی، توجه به خرید کالاهای داخلی و عدم استفاده از کالاهای خارجی،رعایت حداکثری صرفه‌جویی، اتمام پروژه های نیمه تمام، رعایت دقیق سلسله مراتب اداری در مکاتبات و ماموریت ها و دیدار ها،توجه به مدارس حاشیه شهرهاو مدارس روستایی، نظارت دقیق اعمال دارند تا انشاالله اعتماد اجتماعی نسبت به اموزش وپرورش افزایش یابد

قوامی نژاد تاکید کرد: با توجه به انکه تاکنون حدود هشتاد درصد دانش اموزان استان ثبت نام شده اند و تقریبا طی دو هفته اینده این عدد به حدود نود درصد یا بیشتر خواهد رسید.

وی خواستار در نظر گرفتن دقیق تر سیاستهای استان و کشور در زمینه توسعه متوازن، هدایت تحصیلی،و سازماندهی و ساماندهی نیروی انسانی شد.

وی در خصوص سوالات مربوط به سرویس های دانش آموزی گفت: سرویس های دانش آموزی مدارس تحت مدیریت کارگروه ماده 18 که ریاست آن برعهده فرمانداری ها ست و اداره انجمن اولیا آموزش و پرورش به عنوان یک عضو از اعضای این ماده همکاری برای نظارت بر سرویس های مدارس را بر عهده دارد.امیدوارم سال تحصیلی پیش رو با کمترین چالش و بیشترین بازدهی و در نهایت نظم و آرامش آغاز شود و شاهد نتایج درخشانتری نسبت به گذشته باشیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار