آیین استقبال از دانشآموز برنده مدال طلای المپیاد جهانی ریاضی برگزار شد
ساری (پانا) - آیین استقبال از دانشآموز برنده مدال طلای المپیاد ریاضی ۲۰۱۸ رومانی با حضور مسئولان استانی و شهرستانی برگزار شد.
این آیین امروز با حضور علیرضا یوسفنژاد نماینده مردم ساری و میاندرود در مجلس شورای اسلامی، عباسعلی رضایی فرماندار ساری، اسفندیار نظری معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش مازندران، حامد دیانی مدیر آموزش و پرورش ناحیه یک ساری برگزار شد.
اسفندیار نظری معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش مازندران در این آیین ضمن تبریک این موفقیت، اظهار کرد: «همه عالمان تعلیم و تربیت و همه صاحبان علم اقتصاد میگویند اگر قرار باشد اصلاح و توسعهای در کشور صورت گیرد، مسیر اصلاح و توسعه، آموزش و پرورش است.»
او تإکید کرد: «آموزش و پرورش برای تربیت چهار لایه دارد که شامل تغییر در دانش، نگرش، رفتار و رفتار اجتماعی و گروهی دانش آموز است، که از آن به عنوان مهارتهای زندگی نام میبرند.»
نظری تشریح کرد: «محمد شریفی کیاسری» در سال ۹۶-۱۳۹۵ از بین هشتهزار و ۲۵۰ دانشآموز مازندران پس از پشت سر گذاشتن آزمونها به همراه احمد رمضانپور از آمل و ابوالفضل شیرمحلهای از بابل پذیرفته و به باشگاه دانشپژوهان جوان راه پیدا کردند و توانستند بعد از رقابتی سنگین، جزو شش نفر تیم اعزامی به المپیادهای جهانی ۲۰۱۸ رومانی شوند.»
او یادآور شد: «در این رقابت جهانی از تیم شش نفره ایران، محمد شریفی کیاسری (از شهرستان ساری ناحیه یک)، به مدال طلا، احمد رمضان پور (از شهرستان آمل)، عرفان معینی و محمد شاهوردی به مدال نقره، محمدامین شریفی مدال برنز و ابوالفضل شیرمحلهای(از شهرستان بابل) به دیپلم افتخار دست یافتند.»
نظری اعلام کرد که مازندران هر سال در رشته ریاضی کنکور سراسری کشور رتبههای برتر را کسب میکند.
اهمیت فرهنگ مطالعهی خانواده در شکلگیری شخصیت فرزندان
حامد دیانی مدیر آموزش و پرورش ناحیه یک ساری نیز در این آیین، ضمن غرورانگیز خواندن موفقیت محمد شریفی کیاسری در پنجاه و نهمین دوره المپیاد جهانی ریاضی، کسب این افتخار را مرهون حمایت والدین فرهنگی او دانست و تأکید کرد: «بیتردید این موفقیت بدون تلاش مستمر این جوان نخبه و حمایت خانواده و البته کوشش بی دریغ معلمان و نیز همه عوامل زحمتکش مرکز شهید بهشتی ساری میسّر نمیشد.»
مدیر آموزش و پرورش ناحیه یک شهرستان ساری با اشاره به اهمیت تربیت در پرورش چنین نخبگانی گفت: «بخش عظیمی از تربیت به صورت ناخودآگاه در سن کودکی و بر اساس اولویتبندیهای ذهنی و شاکله معنوی خانواده در فرزندان شکل میگیرد، چنانچه فرزند بسیاری از رفتارهایی که در خانه، مدرسه و جامعه میبیند، میآموزد و فرهنگ دانشآموز در این محیط شکل میگیرد.»
دیانی افزود: «اگر خانوادهای در محیط زندگی خود فرهنگ مطالعه را در برنامهی روزانه بگنجاند، به طور طبیعی در ذهن و شخصیت فرزند نقش میبندد و با تربیت صحیح است که امثال محمد شریفی قدم به عرصه جامعه میگذارند و افتخارآفرینی میکنند.»
برنامهریزی منظم و منسجم؛ عامل اصلی موفقیت
محمد امین شریفی کیاسری نیز یکی از عوامل موفقیت خود را مطالعه مستمر با برنامهریزی منظم و منسجم با هم گروه های خود، زیر نظر اساتید مجرب دانست و از مسئولان آموزش و پرورش درخواست کرد که چنین شرایط مطالعاتی را برای دانشآموزان فراهم کنند تا زمینه موفقیت آنها در میادین و رقابتهای جهانی فراهم شود.
ارسال دیدگاه