برنامه ها دهه کرامت و هفته فرهنگی شهرستان اسلامشهر در جلسه شورای فرهنگ عمومی بررسی شد

اسلامشهر(پانا) - شصت و هفتمین جلسه شورای فرهنگ عمومی اسلامشهر با حضور اعضا در سالن جلسات اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی اسلامشهر برگزار شد .

کد مطلب: ۸۳۷۳۰۵
لینک کوتاه کپی شد
برنامه ها دهه کرامت و هفته فرهنگی شهرستان اسلامشهر در جلسه شورای فرهنگ عمومی بررسی شد

حجت الاسلام نوروزی امام جمعه اسلامشهر و رئیس جلسه ضمن تبریک فرارسیدن دهه کرامت به تفسیر آیاتی از سوره مبارکه الشمس پرداخت و افزود: پروردگار عالم در تعدادی از سوره های قرآن سوگند یاد کرده که نشان از اهمیت مطالبی است که در این سوره هامیباشد و سوگندها متفاوت و پرسوگندترین سوره ، سوره الشمس است که ١١ سوگند مهم در آن آمده است.

امام جمعه اسلامشهر در ادامه افزود: انسانیت و حقیقت انسان با نفس و روح انسان است و قطعا کسی که نفس خود را تزکیه کند به سعادت و رستگاری می رسد و کسی که مطیع نفس خویش باشد زیانکار و ناامید از رحمت الهی است.

وی در ادامه سخنانش به معنای تزکیه که هم پاک کردن و هم رشد و نمو دادن است پرداخت و افزود: هدف بعثت همه انبیاء الهی همین تزکیه بوده است و همه بدبختی های بشر از تزکیه نشدن نفس است .

حجت الاسلام نوروزی ناهماهنگی ها ، مشکلات و اختلافات امروز جامعه اسلامی را نیز ناشی از همین تزکیه نشدن نفس و پیروی از هوای نفس افراد دانست که اگر بشر هوای نفس را کنار بگذارد و در کارهایش خدا را در نظر بگیرد تمامی این مسایل و مشکلات برطرف خواهد شد.

در ادامه امیر اله حقیقی، فرماندار و نایب رئیس جلسه ضمن تبریک فرارسیدن دهه کرامت، اظهار کرد:جلسه شورای فرهنگ عمومی یکی از جلسات بسیار مهم و تاثیر گذار شهرستان دانست که با مشارکت اعضا در دستور جلسات می تواند خروجی خوبی در پی داشته باشد.

فرماندار اسلامشهر در سخنانش ایجاد امید و نشاط در مردم را یکی از وظایف دولت برشمرد و افزود: از آنجا که دشمنان نظام و انقلاب همواره در جهت یاس و ناامیدی جامعه تلاش میکنند، بحمدالله و بالطف خداوند و ائمه اطهار(ع) و با محوریت امام راحل و رهبری مقام معظم رهبری، نظام جمهوری اسلامی در طول ٤٠ سال انقلاب توانسته از سختی های مختلفی گذر کند و اکنون هم با لطف خدا و رهبری مقام معظم رهبری(مدظله العالی) که نظام را هدایت می کند هیچ آسیب و گزندی به نظام و مردم وارد نخواهد شد.

حقیقی همچنین با توجه به دستور جلسه، به برگزاری هفته فرهنگی در شهرستان اشاره و افزود: دبیرخانه هفته فرهنگی در اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی راه اندازی می شود و با مشارکت تمامی دستگاهها می توانیم برنامه ریزی و فعالیت های خوبی برای این هفته داشته باشیم تا هرکسی که وارد این شهرستان می شود بداند که این شهر یک شهر فرهنگی و فرهنگ دوست است.

در ادامه حسینی رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی و دبیر شورای فرهنگ عمومی اسلامشهر به حاضرین در جلسه توضیحات مبسوطی در خصوص نحوه برگزاری هفته فرهنگی اسلامشهربیان کرد و از کلیه دستگاههای اجرایی سطح شهرستان ،نهادها،ثمن ها ، انجمن ها و همه صاحب نظران و فعالان دعوت کرد در راستای برگزاری هرچه بهتر این هفته اقدام نمایند .

در ادامه رئیس اداره ارشاد اسلامی به برگزاری جشنواره آواها و نواهای رضوی اشاره نمود و همکاری کلیه دستگاهها را در برگزاری هر چه بهتر این رویداد بزرگ فرهنگی و هنری خواستار شد.

شایان ذکر است ، در این جلسه مواردی چون ،تحویل و ارائه طرح و برنامه های عملیاتی جهت اجرا در هفته فرهنگی به دبیرخانه ارشاد، همکاری و حمایت های لازم کلیه دستگاههای اجرایی در برگزاری جشنواره آواها و نواهای رضوی در دهه کرامت به میزبانی شهرستان، همکاری و مساعدت لازم در خصوص تهیه شناسنامه فرهنگی شهرستان و تهیه اقلام شورای فرهنگ عمومی ، تلاش مسئولین شهرستان در برطرف سازی مسایل و مشکلات مردم جامعه است.

/ خبرنگار : ریحانه فتحی /

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار