بازارگردی در حج ممنوع

مقام معظم رهبری:‌ بازار گردی در حج بی‌سعادتی است

همدان (پانا) - با توجه به نزدیک شدن به اعزام زائران بیت الله الحرام به مکه ی مکرمه برای انجام مناسک پر فیض حج، نگرانی های دوباره راجع به بازار گردی های زائران ایرانی افزایش یافته و این مساله مورد توجه بسیاری از مسوولان و اصحاب رسانه قرار گرفته است و مرتبا به این موضوع اشاره می کنند.

کد مطلب: ۸۳۵۵۸۹
لینک کوتاه کپی شد
بازارگردی در حج ممنوع

این مسائل از سال ها پیش نیز مطرح بوده به طوری که مقام معظم رهبری نیز در جلسات و سخنرانی های مختلف به این موضوع اشاره داشته اند.

ایشان در 31 مرداد ماه 94 در دیدار با کارگزاران حج فرموندند: خیلی بی سعادتی میخواهد کسانی تضرع، خشوع، خشیت و دعا را رها ببکنند و بروند بازار در این دکان و آن دکان .

امسال نیز حجت الاسلام قاضی عسگر نماینده ی ولی فقیه در امور حج و زیارت اعلام کردند: چون بار دیگر مقام معظم رهبری بر پرهیز از بازارگردی و اتلاف وقت تاکید داشتند، ما نیز تکیه بیشتری روی این مساله خواهیم داشت تا مردم دنبال سوغات معنوی باشند و با بازارگردی وقتشان را تلف نکنند.

بر همین اساس اقداماتی مانند خرید سوغات با محوریت کالاهای ایرانی در فضای مجازی و برگزاری برخی نمایشگاه با همین موضوع انجام شده است.

اما چرا با وجود همه ی این فرهنگ سازی ها و اهتمام و توجه مسئولین هنوز شاهد بازار گردی های مکرر و پرحاشیه ی حجاج هستیم و تغییر محسوسی در رفتار حاجیان به وجود نیامده است ؟

آیا بسنده کردن به توصیه و فرهنگ سازی های اینچنینی کافی است؟

آیا رفتار حجاج امسال متفاوت از سال های قبل خواهد بود یا همان آش است و همان کاسه؟

ان شاء الله این بار چاره اندیشی های مسئولین کار ساز باشد و شاهد معنویت بیشتری در سفر زائران بیت الله الحرام باشیم
/امیر حسین مرادی/

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار