حجت‌الاسلام‌والمسلمین محمدکاظم راشد یزدی:

آرامگاه شهید صدوقی (ره) قلوب مردم متدین و دیندار است

یزد (پانا) - حجت‌الاسلام‌والمسلمین محمدکاظم راشد یزدی در مراسم سی و هفتمین سالگرد شهادت شهید محراب آیت‌الله محمد صدوقی (ره) با بیان اینکه مرگ قدرت فراموشی و از بین بردن شهدا را ندارد؛ اظهار داشت: آرامگاه شهید آیت الله صدوقی (ره) قلوب مردم متدین و دیندار است.

کد مطلب: ۸۳۴۵۱۱
لینک کوتاه کپی شد
آرامگاه شهید صدوقی (ره) قلوب مردم متدین و دیندار است

مراسم سی و هفتمین سالگرد شهادت شهید محراب آیت‌الله محمد صدوقی (ره) و هفتمین سالگرد امام جمعه فقید یزد، مرحوم حجت الاسلام و المسلمین محمدعلی صدوقی با حضور مسئولان عالی رتبه و اقشار مختلف مردم استان یزد در مسجد روضه محمدیه برگزار شد.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین محمدکاظم راشد یزدی در این مراسم با بیان اینکه نام علمای بزرگ و شهدا با چرخش روزگار ازبین نمی رود؛ تصریح کرد: مرگ همه ما را در بر خواهد گرفت اما هستند افرادی که مرگ قدرت فراموشی و نابودی آن ها را ندارد؛ علما و شهیدان از جمله کسانی هستند که آثار، افکار و تاثیر آن ها ازبین نمی رود. شهادت پرشورترین مرگ بشریت است؛ به نحوی که با ریخته شدن اولین قطره خون شهدا بر زمین، به جز حق الناس تمامی گناهاشنان بخشیده می شود.

وی در ادامه با تاکید بر اینکه شهادت بهترین جایگاه انسان ها است؛ افزود: علمای شهید نزد پروردگار از جایگاه بالاتری نسبت به سایر علما و شهیدان بر خوردارند و مورد غبطه بهشتیان واقع می شوند.

راشد یزدی با اشاره بر اینکه شهدا جان خود را با خدا معامله کرده اند؛ گفت: شهدا در معامله ای که با خدا کرده اند، بهترین راه را که راه خدا است؛ برگزیدند و به بالاترین درجات الهی و معنوی دست یافتند و بهترین پاداش ها را می گیرند.

وی با بیان اینکه شهدا پس از انبیای الهی وارد بهشت می شوند؛ اظهار کرد: شهدا با معرفت بالای خود نسبت به پروردگار توانستند به این هدیه الهی برسند و مزد ایثار خود را با بهشت دریافت کنند.

این استاد حوزه با تحسین اقدامات انقلابی و نقش موثر شهید آیت الله محمد صدوقی (ره) در پیروزی انقلاب اسلامی؛ شرح داد: شهید صدوقی (ره) در مسیر پیروزی انقلاب خدمات بسیاری را برای انقلاب انجام داد و در پیروزی انقلاب اسلامی نقش مهمی داشت. مردم استان یزد به واسطه صداقت، ایمان و حضور آیت الله صدوقی (ره) به مبارزه با حکومت ستم شاهی پرداختند.

وی با بیان اینکه آرامگاه شهید آیت الله محمد صدوقی (ره) قلوب مردم متدین و دیندار است؛ بر لزوم معرفی بیشتر آثار و دست نوشته های شهید صدوقی (ره) به مردم تاکید کرد و اظهار داشت: این آثار آنچنان که باید معرفی نشده است و باید در این حوزه اهتمام بیشتری ورزید. اندیشه شهید صدوقی (ره) باید در جامعه مورد استفاده مسئولان قرار بگیرد تا بسیاری از مشکلات داخلی کشور حل شود.

راشد یزدی با بیان اینکه بسیاری از مشکلات کشور به دلیل ملاحظه کاری ها است؛ موضع گیری سخت نسبت به نهضت آزادی و عدم ملاحظه کاری در مشکلات کشور را از خصوصیات ویژه شهید صدوقی (ره) عنوان کرد.

این استاد حوزه با اشاره به اینکه شخص شهید صدوقی (ره) فدای شخصیت خود شد؛ گفت: اشخاصی چون شهید مطهری، شهید بهشتی و شهید صدوقی افرادی بودند که شخص آن‌ها فدای شخصیت آن‌ها شد.

وی بر قدرشناسی و زنده نگه داشتن نام، خاطر و منش شهیدان بزرگ به ویژه شهید آیت الله محمد صدوقی (ره) تاکید کرد.

آیت­ الله محمد صدوقی (ره) در ۱۱ تیر ماه۱۳۶۱ مطابق با ۱۰ رمضان ۱۴۰۲ قمری، پس از ادای نماز جمعه توسط سازمان مجاهدین خلق در ماه روزه به مولای خویش امیرالمومنین حضرت علی (ع) پیوست و همانند مولایش در محراب نماز به شهادت رسید.

در بخشی از اطلاعیه امام خمینی (ره) به مناسبت شهادت آیت الله محمد صدوقی (ره) آمده است: اینجانب دوستی عزیز که بیش از سی سال با او آشنا و روحیات عظیمش را از نزدیک درک کردم از دست دادم، و اسلام خدمت گزاری متعهد را و ایران فقیهی فداکار و استان یزد سرپرستی دانشمند را از دست داد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار