مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان خراسان جنوبی خبر داد:

شرکت 42 بقعه متبرکه خراسان جنوبی در طرح نشاط معنوی تابستانه

بیرجند (پانا) - مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان خراسان جنوبی با اشاره به اینکه در طرح نشاط معنوی تابستان ،42 بقعه متبرکه حضور دارند ،گفت:42 مبلّغ نیز در این طرح با اداره اوقاف و امور خیریه همکاری دارند.

کد مطلب: ۸۳۴۲۶۱
لینک کوتاه کپی شد
شرکت 42 بقعه متبرکه خراسان جنوبی در طرح نشاط معنوی تابستانه

حجت الاسلام پرویز بخشی مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان خراسان جنوبی در نشست خبری با اصحاب رسانه گفت: با فرارسیدن تابستان و ازدیاد مراجعین به بقاع متبرکه، طرح نشاط معنوی با هدف پرکردن اوقات فراغت افراد و نیز جذب بیشتر افراد به مکان های مذهبی برگزار می شود.

حجت الاسلام بخشی گفت: در طرح نشاط معنوی تابستان ،42 بقعه متبرکه حضور دارند و نیز 42 مبلّغ در این طرح با اداره اوقاف و امور خیریه همکاری دارند.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان افزود:این طرح از 16 تیرماه آغاز می شود و تا 31 مرداد ماه به مدت 47 روز ادامه خواهد داشت.

حجت الاسلام بخشی گفت: برای کلاس های این طرح نیز از افراد متخصصی از استان خراسان جنوبی، قم و مشهد مقدس استفاده خواهد شد.

وی در بخش دیگری از صحبت های خود به مراسمات ایام شهادت امام جعفر صادق(ع) اشاره کرد و گفت: دو مراسم محوری در شب و روز شهادت برگزار خواهد شد که مراسم شب شهادت امام ششم ، در امامزادگان باقریه خواهد بود و مراسم روز شهادت ، در مزار سید حامد علوی روستای چنشت برگزار خواهد شد و تلاش داریم تا مراسم شب شهادت امام صادق را به طور مستقیم از شبکه های خاوران و تهران پخش کنیم.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان خراسان جنوبی با اشاره به اینکه سعی اداره اوقاف بر ثبت وقف ها با نیات به روز و جدید است ، گفت: مشاورین وقف نیز در بقاع متبرکه استان فعال خواهند بود و علاوه بر اینها ، در تمامی ادارات اوقاف در سطح استان نیز، این مشاورین مستقر هستند.

وی در خصوص مسابقات قرآنی برگزار شده در سطح شهرستان ها گفت: حدود 700 نفر در مسابقات قرآنی سطوح شهرستان شرکت کرده اند که از این تعداد ، 392 نفر به مرحله استانی راه پیدا کرده اند و در اواخر تیرماه مسابقات استانی را پیش رو خواهند داشت.

بخشی با اشاره به اینکه این مسابقات در ده رشته قرآن و معارف برگزار می شود ، گفت: از آنجایی که خواهران در رشته اذان نمیتوانند شرکت کنند، 19 نفر از برگزیدگان مسابقات استانی ، به مسابقات کشوری راه خواهند یافت.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان خراسان جنوبی در پایان گفت: 15 نفر نیز به دلیل حضور در مسابقات سال گذشته و اخذ رتبه برتر استان، در این مسابقات در سطح استان شرکت خواهند کرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار