گفت و گوی اختصاصی پانا:

کلاس های تابستانی، بهانه ای برای تغیر سرانه مطالعه در کشور باشد

ارومیه(پانا)- مدیر کتابخانه بامداد امید صبا در ارومیه گفت: برگزاری کلاس های تابستانی در این کتابخانه بایدبهانه ای برای آشنایی کودکان و نوجوانان با کتاب و مطالعه باشد تا شاید سرانه ی بسیار پایین کشور مقداری تغییر کند.

کد مطلب: ۸۳۳۶۲۱
لینک کوتاه کپی شد
کلاس های تابستانی، بهانه ای برای تغیر سرانه مطالعه در کشور  باشد

این روزها کتاب و کتابخوانی ویا حتی نشریه خوانی در کشور و به ویژه در آذربایجان غربی بسیار کم رنگ شده ولازمه ی جبران این کمبود تشویق سایرین به خصوص قشر کودک و نوجوان به مطالعه است. موسسه بامداد امید صبا، یکی از موسسه های فرهنگی و اجتماعی است که اقدام به ساخت کتابخانه در شهرهای مختلف کرده است که ارومیه بعد از تهران و نهاوند به عنوان سومین شهرستان هدف این موسسه، از کتابخانه ای مجهز برخوردار شده است. در همین خصوص با لاله عباسی افشار، مدیر کتابخانه ی بامداد امید صبا در ارومیه به گفت و گو پرداختیم:

این کتابخانه در چه سالی تاسیس شده و شامل چه بخش هایی است؟

این کتابخانه سومین کتابخانه ی تاسیس شده توسط موسسه ی مردم نهاد بامداد امید است که ازمرداد سال 1396 شروع به فعالیت کرده است و شامل بخش های مختلفی مثل سالن آموزشی، سالن کتابخانه و قرائت خانه است. همین طور به منظور راحتی و آسایش مراجعین، بخش قرائت خانه در طبقه ی فووقانی کتابخانه ودر دو قسمت خواهران و برادران واقع شده ودر ساعات اداری در اختیار کاربران است.

چند جلد کتاب در این کتابخانه وجود دارد و مراجعین بیشتر از کدام موضوع ها استقبال می کنند؟

حدودا 14000 جلد کتاب داریم که در موضوع های مختلف جمع آوری و تنظیم شده اند. اکثر کتب برای امانت گیری هستند اما بعضی از کتاب های مربوط به انتشارات موسسه ی بامداد امید با قیمت مناسب در این مکان به فروش می رسند.

بیشتر کسانی که عضو هستند و کتاب امانت می گیرند، در وهله ی اول موضوعات داستانی، ادبی وکودک و در وهله ی دوم موضوعات روانشناسی را دنبال می کنند.

شرایط ثبت نام در کتابخانه چگونه است؟

شرایط خاصی ندارد و لازمه ی ثبت نام کپی کارت ملی یا شناسنامه و یک قطعه عکس به علاوه ی 100000 ریال هزینه ی ثبت نام سالانه است که صرف خرید کتاب برای کتاب خانه می شود. این مجموعه درآمد زایی کمی دارد و حتی کارگاه های تابستانی و سایر کلاس ها د فصول مختلف سال به صورت رایگان برگزار می شود.

در مورد کارگاه های تابستانی و کلاس ها توضیحات بیشتری دهید.

این برنامه ها به صورت فصلی و بنا به درخواست و پیشنهاد اساتیدی است که با این مجموعه همکاری دارند.

تابستان امسال هدف اصلی را کودکان و نوجوان قرار دادیم و در همین راستا اکثر کلاس ها مربوط به گروه سنی 6 تا 12 سال است. این کلاس ها می تواند نسل جدید جامعه را به مطالعه تشویق کند و باعث آشنایی آنها با محیط کتابخانه شود. در ضمن کسانی که عضو این کتابخانه نیستند، می توانند به صورت رایگان در این کلاس ها شرکت کنند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار