۵۶ هزار نفر عضو کتابخانه های عمومی آذربایجان غربی هستند

ارومیه (پانا)- مدیرکل کتابخانه های عمومی آذربایجان غربی از وجود ۷۰ باب کتابخانه عمومی مجهز در استان خبر داد و گفت: در حال حاضر ۵۶ هزار نفر عضو کتابخانه های عمومی استان هستند.

کد مطلب: ۸۲۹۲۲۷
لینک کوتاه کپی شد
۵۶ هزار نفر عضو کتابخانه های عمومی آذربایجان غربی هستند

علی فیروز مدیرکل کتابخانه های عمومی آذربایجان غربی اظهار کرد:‌ ٧٠ باب کتابخانه عمومی مجهز و با کادر مجرب در استان وجود دارد.

وی درخصوص ترویج فرهنگ کتابخوانی در جامعه تصریح کرد: اصلاح نظام آموزشی به منظور ترغیب کودکان و دانش آموزان به کتابخوانی یکی از راهکارهای ترویج فرهنگ کتابخوانی در جامعه است.

فیروز افزود: در سال گذشته ٤ باب کتابخانه در استان راه اندازی شد که یک باب کتابخانه روستایی در روستای کشتییان ارومیه،‌ یک باب کتابخانه عمومی در آواجیق چالدران، ‌یک باب کتابخانه عمومی در خوی و یک باب کتابخانه نیز در بخش قطور شهرستان خوی راه اندازی شده است.

وی با اشاره به وضعیت نامناسب اعتبارات دولت،‌ ادامه داد: ‌تعداد ٢٥ باب کتابخانه جهت راه اندازی مصوب شده بود که در هر شهرستان یک کتابخانه و در فرمانداری های ویژه ٢ باب کتابخانه و در ارومیه ٥ کتابخانه راه اندازی شود.

فیروز تصریح کرد:‌ سال گذشته با احداث ١٣ کتابخانه اعلام موافقت شد که اعتبار ٦ میلیارد و ٢٠٠ میلیون تومان برای تحقق این امر در نظر گرفته شده و مبلغ یک میلیارد و ٧٠٠ میلیون تومان اعتبار تخصیص یافته است.

مدیرکل کتابخانه های عمومی آذربایجان غربی گفت:‌ ٣ باب کتابخانه طباطبایی، و دهخدا در میاندوآب و کتابخانه ابن سینا در سردشت قدیمی و فرسوده شده اند که در اولویت بازسازی بوده و به محل استیجاری منتقل شده اند تا پس از بازسازی مجددا مورد استفاده قرار گیرند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار