معاون آموزش ابتدایی مدیریت آموزش و پرورش شهرستان بجنورد:

آغاز به کار پایگاه های سنجش سلامت نوآموزان بدو ورود به دبستان

بجنورد(پانا)-معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش شهرستان بجنورد از آغاز به کار پایگاههای سنجش سلامت جسمانی و آمادگی تحصیلی نوآموزان ورود به دبستان در این شهرستان خبر داد.

کد مطلب: ۸۳۳۵۳۷
لینک کوتاه کپی شد
آغاز به کار پایگاه های سنجش سلامت نوآموزان بدو ورود به دبستان

افسانه وصال معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش شهرستان بجنورد گفت: با افتتاح پایگاه سنجش سلامت جسمانی و آمادگی تحصیلی نوآموزان ورود به دبستان در دبستان نسترن، از امروز پایگاه های سنجش در شهرستان بجنورد پذیرای مراجعه کنندگان هستند.

وی با بیان اینکه متولدان نیمه دوم 1390 و نیمه اول 1391 شرایط حضور در پایگاه های سنجش را دارند، مهمترین هدف اجرای سنجش را تشخیص و پیشگیری از بروز بیماری ها و جلوگیری از تشدید معلولیتها و کمک به بهبود کیفی آموزش در مدارس عادی با شناسایی دانش آموزان کم توان ذهنی و ارائه خدمات تلفیقی و وسایل توانبخشی و آموزشی عنوان کرد.

معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش شهرستان بجنورد افزود: ارزیابی های بینایی، شنوایی، گفتاری، آمادگی تحصیلی، اختلالات جسمی- حرکتی، بررسی وضعیت ایمن سازی، پایش رشد، بررسی بهداشتی و دهان و دندان از جمله خدمات ارایه شده در پایگاه های سنجش می باشد.

وصال در ادامه تصریح کرد: مدارک مورد نیاز جهت سنجش نوآموزان پرینت دریافتی از مدارس جهت نوبت سنجش، شناسنامه والدین نوآموز، شناسنامه کودک، کارت واکسیناسیون، یک قطعه عکس 4*3 از نوآموز و مبلغ 250 هزار ریال وجه نقد به عنوان هزینه سنجش در زمان مراجعه است. وی در ادامه اعلام کرد در حال حاضر فقط سنجش کلاس اولی ها و بازمانده های سال گذشته انجام می گیرد و سنجش پیش دبستانی ها بعد از اتمام نوآموزان کلاس اولی متعاقباً اعلام خواهد شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار