رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد محلات:

رقابت 676 داوطلب محلاتی در کنکور سراسری

اراک(پانا)- رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد محلات گت: با آغاز بزرگترین ماراتن علمی کشور 676 داوطلب کنکور سراسری برای پذیرش در دانشگاه ها به رقابت می پردازند.

کد مطلب: ۸۳۲۹۷۲
لینک کوتاه کپی شد
رقابت 676 داوطلب محلاتی در کنکور سراسری

بهرام عابدی در حاشیه برگزاری آزمون کنکور سراسری افزود: داوطلبان در پنج گروه آزمایشی ریاضی و فنی، علوم تجربی، علوم انسانی، هنر و زبان برای پذیرش در دانشگاه ها با یکدیگر رقابت می کنند.

به گفته وی در آزمون امسال 397 نفر زن و 279 نفر مرد شرکت کردند، که زنان در کنکور شهرستان سهم 59 درصدی را به خود اختصاص داده اند.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد محلات بیان کرد: همانند سال های گذشته داوطلبان رشته تجربی رقابت سنگینی برای رشته های پزشکی دارند، به گونه ای که 45 درصد از داوطلبان در این رشته شرکت کرده اند.

عابدی اظهار داشت: امسال هم مطابق چند سال اخیر رشته تجربی همچنان در صدر تعداد شرکت‌کنندگان قرار دارد و در این دوره ۶۴۲ هزار و ۲۲۸ نفر داوطلب رقابت در این رشته شدند.

وی در خصوص جزئیات آمار شرکت کنندگان محلاتی گفت: تعداد داوطلبان در گروه علوم ریاضی و فنی 82 نفر، در گروه انسانی 127 نفر، در گروه هنر 60 نفر، در گروه تجربی 307 نفر و در گروه زبان 100 نفر است.

نتیجه اولیه آزمون به صورت کارنامه تنظیم شده نیمه مردادماه منتشر خواهد شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار