جشنواره جابربن حیان فرصت مناسبی برای مهارت آموزی دانش آموزان است

همدان (پانا) - مدیرکل آموزش و پرورش استان گفت: این جشنواره فرصت مناسبی است تا دانش آموزان دوره ابتدایی از طریق پژوهش در قالب تلاش های فردی و گروهی در خصوص یک موضوع به دانش و مهارت و نگرش خاص برسند.

کد مطلب: ۸۳۲۶۱۷
لینک کوتاه کپی شد
جشنواره جابربن حیان فرصت مناسبی برای مهارت آموزی دانش آموزان است

محمد پورداود در آیین افتتاح هشتمین جشنواره جابربن حیان استان همدان که با حضور معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش برگزار شد، گفت: یکی از راهبردهای اساسی دستگاه تعلیم و تربیت توسعه و نهادینه کردن پژوهش در بین معلمان و دانش آموزان است.

پورداود افزود: در کنار مواردی چون درس پژوهی و اقدام پژوهی که در آموزش و پرورش ساری و جاری است، فراهم نمودن بستر تحقیق و پژوهش برای دانش‌آموزان بسیار حائز اهمیت است.

وی با بیان این که کنجکاوی و تحقیق از تمایلات طبیعی بشر است، تصریح کرد: میل به شناخت امور، کشف اسرار، پرده برداری از مجهولات و درک واقعیت های نهانی از جمله نیازهای فطری انسان است که از دوران کودکی خود را نشان می دهد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان همدان تحقیق را از جمله راهکارهای حل معضلات جامعه خواند و خاطرنشان کرد: راه رسیدن به شاخص های توسعه انسانی، پژوهش و تحقیق است.

پورداود با تأکید بر نهادینه سازی فرهنگ پژوهش در جامعه، گفت: برنامه ها و طرح های آموزشی باید بر اساس یافته های پژوهشی باشد .

وی با بیان این که در سند تحول بنیادین اهتمام ویژه ای به تحقیق و پژوهش شده است، افزود: جشنواره جابربن حیان از اقدامات خوب دستگاه تعلیم و تربیت در این خصوص است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان گفت: این جشنواره فرصت مناسبی است تا دانش آموزان دوره ابتدایی از طریق پژوهش در قالب تلاش های فردی و گروهی در خصوص یک موضوع به دانش و مهارت و نگرش خاص برسند.

پورداود ابراز امیدواری کرد: با برنامه های خوب وزارت آموزش و پرورش شاهد توسعه پژوهش های دانش آموزان و معلمان و کاربست آنها در زمینه های مختلف باشیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار