فرمانداربجستان:

بازار نباید دغدغه داشته باشد

بجستان (پانا)- ما اگر هرروز شاهد روز بازار باشیم آن‌قدر باید بازار ما وضعیتش خوب و قوی باشد که بتوانیم اثرگذاری بازار بیرون را با بازار داخلی از بین ببریم

کد مطلب: ۸۳۲۵۵۳
لینک کوتاه کپی شد
بازار نباید دغدغه داشته باشد

همایش اصناف بجستان همزمان با روز اصناف ساعتی پیش در تالار سبز این شهر برگزارشد، این همایش که با حضور ویژه کاسبان بجستانی همراه بود صنف‌ها باهدف تبادل نظرات در کنار جمع شدند تا گامی در جهت پیشرفت پیش بگذارند.

حسین ابراهیمی فرماندار بجستان همایش ضمن تبریک روز اصناف و نقش مهم بازاریان در شهر اظهار کرد: بحث اصناف با تمدن و ریشه ایران همگام و همراه است، زمانی که نقش و جایگاه صنف را در عرصه‌های اقتصادی برسی می‌کنیم می‌بینیم که سهم صنف در تولید ناخالص داخلی دو برابر معدن و کشاورزی ست و وابستگی جوامع امروز به بازار بر کسی پوشیده نیست و دنیای امروز بازار را به اقسام نقاط دنیا کشیده و گسترش داده و این اثرگذاری نشان از جایگاه والای اصناف است.

وی ضمن توجه به ظرفیت بازار افزود: ظرفیت اصناف و بازار بیش از همه‌کس برای خود اصناف و کسبه مجهول است یعنی هیچ موقع شما به توانمندی این حوزه که می‌تواند در توسعه اقتصادی شهرستان نقش داشته باشد فکر نکردید و به شکل‌گیری زنجیره‌های اقتصادی تا به الآن به آن توجه نشده،‌ رقابت‌های که می‌بینیم رقابت های منفی در راستای حذف است و نه رقابت‌های مثبت در جهت ارتقا و اگر همین توان صرف رقابت مثبت در جهت ارتقا باشد علاوه بر توانمندی‌هایی که می‌توان در بازار شکل بگیرد باعث گسترش و رونق بازار می‌تواند بشود ولی در صورت پرداختن عالمانه به این موضوع.

فرمانداربحستان تصریح کرد: بازار نباید دغدغه داشته باشد، ما اگر هرروز شاهد روز بازار باشیم آن‌قدر باید بازار ما وضعیتش خوب و قوی باشد که بتوانیم اثرگذاری بازار بیرون را با بازار داخلی از بین ببریم و این توان و ظرفیت در شهرستان بجستان است ولی کمتر به آن پرداخته‌شده.

ابراهیمی ادامه داد: ما در بازار شاهد قیمت‌های مختلف در یک نوع صنف هستیم که این دلیل بر نقش صنف است که باید صنف با برنامه‌ریزی و مدیریت تقویت شود و اتحادیه باید جلسه بگذارد و بیاییم ببینیم در سال گذشته چند جلسه در اتاق اصناف داشته‌ایم؟

وی ضمن توجه به ضعف‌ها عنوان کرد: آنچه باعث شده مردم‌گریزان باشند از بازار رقابت منفی ست در جهت حذف یکدگر چرا؟ بیاییم کمک یکدیگر باشم و ضعف‌هایم را تبدیل به نقطه قوت کنیم و مدل چرخه اذهان با آنچه در میز مدیریت اتفاق می‌افتد با یکدیگر تفاوت دارد این‌ها با در کجا باید به یکدیگر نزدیک بشوند؟ در اتحادیه، صنف و بدانیم وظیفه اداره بازرگانی ارائه خدمات در صنف‌هاست.

حسین ابراهیمی گفت: زمانی من و شما موفق هستیم که چارچوب و مسیر را درست طی کنیم و بدانیم مردم چرا از بجستان می‌روند؟ در بحث اعتمادسازی یا بدکار کردیم یا کم‌کار کردیم و بدانیم همه‌چیز ما دولت نیست مشکلات است و دولت امروز گرفتاری‌های زیادی دارد و جایی که باید دست یکدیگر را بگیریم همین همایش‌هاست.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار