پاسخ سازمان امور اجتماعی به یک گزارش؛

۳۰۰ نفر از فرزندان اتباع خارجی ساکنان مناطق حاشیه ای شهر ری در مقطع ابتدایی ثبت نام شده اند

تهران (پانا) - فرمانداری شهر ری تلاش می کند با استفاده از ظرفیت سازمانهای مردم نهاد از آسیب های اجتماعی ناشی از حاشیه نشینی اتباع بیگانه در این شهرستان بکاهد.

کد مطلب: ۸۳۲۵۴۰
لینک کوتاه کپی شد
۳۰۰ نفر از فرزندان اتباع خارجی ساکنان مناطق حاشیه ای شهر ری در مقطع ابتدایی ثبت نام شده اند

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی وزارت کشور، در پی انتشار گزارشی در پایگاه خبری سلامت نیوز با عنوان" محله ای کپرنشین در نزدیکی پایتخت با ساکنان مبتلا به هپاتیت/ اغلب زنان در خانه زایمان می کنند"در تاریخ ۱/۲/۹۷ که از اظهارات خانم طیبه سیاوشی نایب رئیس فراکسیون پیشگیری از جرائم و آسیب های اجتماعی مجلس شورای اسلامی در آن گزارش استفاده شده است، بر اساس استعلام از استانداری تهران، نکات ذیل به آگاهی عموم مخاطبان می رسد؛

وجود تعدادی از اتباع بیگانه (عمدتا کشور پاکستان) در حاشیه اراضی روستاهای ابوالحسن، علیمان، علائین، گلحصار، تقی آباد و استقرار آنان به صورت غیرمجاز در مناطق مذکور تأیید می گردد.

بررسی ها و گزارش های کارشناسان نشان می دهد افراد مذکور عمدتاً به صورت کارگر در مزارع سبزی کاری، گاوداری و... مشغول به کار بوده و گروهی از فرزندان آنان در سطح شهر اقدام به تکدی گری، جمع آوری ضایعات،شیشه پاک کنی و گل فروشی می نمایند.

این گزارش ها نشان می دهد ؛خشکسالی، عدم درآمد کافی، اختلافات قومی قبیله ای و عدم وجود کار باعث مهاجرت غیر قانونی اغلب این خانواده ها به کشورمان شده است.

از جمله اقدامات مهمی که در جهت کاهش آسیب فرزندان این خانواده ها صورت پذیرفته است، تعداد۳۰۰نفر از فرزندان این خانواده ها در مرکز آموزشی سفیدان مهرآسمان ۲ واقع در روستای علیمان در مقطع ابتدایی ثبت نام شده اند.

با عنایت به موارد فوق و به منظور مدیریت این مسئله، فرمانداری شهرستان ری نیز تلاش می نماید با استفاده از ظرفیت سازمانهای مردم نهاد و دستگاههای خدمت رسان ،از آسیب های اجتماعی مترتب این شرایط بکاهد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار