آموزش فیزیک به دانش آموزان بدون "آزمایش" کاری بیهوده است

شیراز (پانا) - معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش استان فارس در نشست خبری نوزدهمین همایش کشوری آموزش فیزیک با محوریت محیط زیست اظهار داشت: در راستای تحقق اهداف آموزش و پرورش در بین محور های این همایش، مهم ترین محور برای این اداره، فیزیک و آزمایشگاه است.

کد مطلب: ۸۳۲۱۷۳
لینک کوتاه کپی شد
آموزش فیزیک به دانش آموزان بدون "آزمایش" کاری بیهوده است

فرهاد اسماعیلی ادامه داد: نگاه آموزش و پرورش به سمینار ها و کنفرانس های علمی در راستای تحقق اهداف و ماموریت های این اداره است.

وی افزود: نهمین کنفرانس فیزیک و آزمایشگاه در کنار نوزدهمین کنفرانس فیزیک به میزبانی شهر شیراز از پنجم تا هشتم شهریور ماه در دانشگاه شیراز برگزار خواهد شد.

اسماعیلی با اشاره به برنامه ریزی های انجام شده آموزش و پرورش برای این کنفرانس گفت: از اهداف این برنامه برای آموزش و پرورش ارتقا سطح علمی و دانش و نگرش دانش آموزان و معلمان نسبت به علم فیزیک است.

معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش استان فارس با بیان بحث محیط زیست از محور های اصلی این کنفرانس بیان کرد: با توجه بحران های بزرگ محیط زیستی که گریبان گیر کشور شده است، نگاه های بسیاری به این موضوع شده است.

وی ادامه داد: آموزش علم فیزیک به دانش آموزان بدون آزمایشگاه مانند آموزش شنا بدون استخر است، که در این کنفرانس آزمایشاتی نوین برای معلمان انجام می شود، تا بتوانند در کلاس درس این آزمایشات را برای دانش آموزان انجام دهند.

در ادامه این نشست خبری نماینده دانشگاه شیراز دکتر حسینی فرزاد به عنوان میزبان این همایش با اشاره به تلاش های دانشگاه در ایجاد تعامل با معلمان و فرهنگیان و آموزش و پرورش ادامه داد: در این کنفرانس علاوه بر داوری اساتید فیزیک بر مقالات و سخنرانی ها، تعدادی از اعضای هیئت علمی دانشگاه نیز در داوری حضور خواهند داشت.

وی ادامه داد: اسکان حاضرین در این کنفرانس و محل برگزاری این همایش بر عهده دانشگاه شیراز می باشد، که این امور با همکاری اداره آموزش و پرورش و سازمان محیط زیست انجام خواهد شد.

حسینی فرزاد با اشاره به ورود دانشگاه به این کنفرانس گفت: یکی از اهداف ورود، ارائه جدید ترین شیوه های آموزشی و مسائل فیزیکی است.

در ادامه دبیر کمیته برگزاری ، دبیر کمیته علمی و دبیر کمیته اجرایی و دبیر کمیته آزمایشگاه و معاون سازمان محیط زیست استان فارس توضیحاتی را در خصوص نحوه برگزاری این همایش ارائه دادند.

معلمین فیزیک آموزش و پرورش می تواند با حضور در این همایش از شیوه های نوین آموزشی اطلاع یابند به طوری که در کلاس درس قابل اجرا باشند.

پیش بینی های انجام شده برای پذیرایی از 700 نفر در نظر گرفته شده که تا کنون 291 نفر اقدام به ثبت نام از سراسر کشور کرده اند، که بیش ترین آمار ثبت نامی برای استان های خراسان رضوی، آذربایجان غربی و شرقی بوده است. همچنین این همایش پذیرای 50 الی 70 خانوار برای خانواده ی شرکت کنندگان می باشد.

این همایش شامل 10 سخنرانی علمی از اساتید دانشگاه های سراسر کشور و 40 مقاله و 10 کارگاه آموزشی می باشد.

تمامی علاقه مندان به شرکت در این همایش می توانند تا 10 مرداد ماه از طریق سامانه های www.uipteachers.ir و www.fapt.ir اقدام به ثبت نام نمایند و مقاله های خود را تا 5 تیر ماه ارسال نمایند.

با توجه به مضمون کنفرانس که فیزیک و محیط زیست می باشد دارای محور های زیر است:

شیوه های آموزش فیزیک

فیزیک و زندگی که دارای زیرمجموعه های فیزیک و محیط زیست، فیزیک و بهینه سازی مصرف، فیزیک و زیبایی شناسی، فیزیک و تفکر منطقی، فیزیک و امنیت می باشد.

فیزیک و آزمایشگاه که شامل چند زیر مجموعه از راه کار های استفاده بهینه از ظرفیت های درس آزمایشگاه علوم، طراحی و ساخت وسایل آزمایشگاه و شوه های نوین آموزشی می باشد.

در پایان این نشست خبری از پوستر کنفرانس رونمایی به عمل آمد.

خبرنگار: پوریا کشاورز مویدی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار