تمام عواید آلبوم «تمام شد» به انجمن خیریه «فرهاد» تقدیم شده است

اردوان طاهری: سازبندی آلبوم «تمام شد» برخلاف «هفت صدا» غیرایرانی ست

تهران( پانا) - اردوان طاهری پس از آلبوم موفق «هفت صدا» که در همکاری با هنرمندانی چون قطب‌الدین صادقی، محمد علی بهمنی، افشین هاشمی، بهاره رهنما، مریم زندی، احمدرضا اسعدی منتشر شد، این بار با صدا و شعر بهاره رهنما «تمام شد» را روانه بازار موسیقی کشور می‌کند که سازبندی‌ای متفاوت و غیرایرانی نسبت به آن آلبوم دارد.

کد مطلب: ۸۳۱۶۷۴
لینک کوتاه کپی شد
اردوان طاهری: سازبندی آلبوم «تمام شد» برخلاف «هفت صدا» غیرایرانی ست

اردوان طاهری نوازنده، آهنگساز و موزیسین در گفت‌وگو با خبرنگار فرهنگی پانا، درباره آلبوم جدید خود «تمام شد» که به زودی رونمایی و پخش می‌شود، گفت: از زمانی که مشغول ضبط صدای خانم رهنما برای آلبوم «هفت صدا» در کنار دیگر دوستان و هنرمندان بودم، ایده تولید اثری مستقل با شعر و صدای ایشان مطرح شد که خوشبختانه هردو از آن استقبال کردیم. همان زمان اشعار انتخابی را ضبط کردیم و آهنگسازی این آلبوم آغاز شد.

وی درباره فضای موسیقایی آلبوم و نوع سازبندی بیان کرد: سازبندی این کار برخلاف اثر پیشین یعنی «هفت صدا» غیر ایرانی است و به فراخور فضا و مفهوم کلام و متن، از پیانو، گیتار الکتریک، گیتار نایلون، ابوا، فلوت، ویولا، ویولنسل و ... استفاده کرده‌ام. درواقع در زمان آهنگسازی و نوشتن پارتیتور، هیچ محدودیت ذهنی برای سازبندی نداشتم.

این هنرمند در مورد انتخاب نام آلبوم، تصریح کرد: باتوجه به مضمون هر شعر، در زمان آهنگسازی مفهومی در ذهن من شکل می‌گرفت که نام آن شعر و قطعه را تعیین می کرد. اما نکته جالب توجه این بود که مفهوم کلی متبادر شده به ذهن من این بود: «تمام شد». خانم رهنما هم از این انتخاب استقبال کردند و نام آلبوم شد: «تمام شد».

وی درباره نحوه انتخاب اشعار و اینکه این آلبوم ادامه‌دهنده مسیر آلبوم قبلی است یا خیر، گفت: خانم رهنما اشعارشان را به انتخاب خودشان برای من می خواندند و من انتخاب می کردم؛ به همین سادگی. در مورد مسیر آلبوم هم، به یقین مسیری که در سال 2004 میلادی در وین با آلبوم «مولانا از بلخ تا وین» به زبان آلمانی و پارسی آغاز شد، در آلبوم «هفت صدا» ادامه یافت و اکنون در «تمام شد» نیز همان مسیر طی می شود.

آلبوم «تمام شد» با اشعار و صدای بهاره رهنما و موسیقی اردوان طاهری را شرکت نوخسروانی باربد منتشر کرده‌ اما همه عواید حاصل از آن به انجمن خیریه «فرهاد» تقدیم شده است. این انجمن زنان مبتلا به سرطان سرپرست خانوار را تحت پوشش قرار داده است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار