نماینده رسمی خانه معدن ایران:

بیش از 11500 نفر در معادن استان یزد مشغول به کار هستند

یزد (پانا) - مسئول خانه معدن استان یزد با بیان اینکه بیش از 11500نفر در بخش معدن استان یزد مشغول به کار می باشند،گفت: استان یزد در بخش تولیدات معدنی در جایگاه دوم کشور قرار داشته و رتبه اول گواهی کشف کشور را دارد.

کد مطلب: ۸۲۹۷۴۵
لینک کوتاه کپی شد
بیش از 11500 نفر در معادن استان یزد مشغول به کار هستند

سعید افضلی پور در نشست خبری که مصادف با روز عید سعید فطر برگزار شد؛ بیان داشت: خانه معدن استان یزد به عنوان یکی از خانه های مجوز دار کشور در حال فعالیت است که پس از چهار سال فعالیت مستمر با اقداماتی چون برگزاری دوره های آموزشی برای اعضا، برگزاری نشست با مسولان استانی به منظور پیگیری مطالبات معدن کاران، بازدید های فنی و تخصصی از معادن و برگزاری همایش سالانه نقش معدن در توسعه کشور توانسته است نقش به سزایی در بهبود شرایط معدنی استان یزد داشته باشد.

وی در ادامه افزود: استان یزد در بخش تولیدات معدنی در جایگاه دوم کشور قرار داشته و رتبه اول گواهی کشف کشور را دارد. در آینده ای نزدیک جز بزرگترین تولیدکننده های ذخایر معدنی کشور قرار خواهیم گرفت.

افضلی پور با بیان اینکه بیش از 11500نفر در بخش معدن استان یزد مشغول به کار می باشند، تصریح کرد: در استان 546 معدن پروانه دار درحال فعالیت می باشند.

نماینده رسمی خانه معدن ایران در استان یزد از برگزاری چهارمین همایش ملی نقش معدن در اقتصاد و توسعه کشور خبرداد و شرح داد: از سال 1393 برگزاری این همایش ملی به میزبانی استان یزد در دستور کار قرار گرفت و امسال هم این همایش ملی در 31 خردادماه با حضور مسئولان عالی معدنی کشور، متخصصین، نخبگان و مدیران استانی و کشوری در هتل صفاییه یزد برگزار می شود.

وی در ادامه افزود: امسال در این همایش با حضور دو تن از معاونان وزارت صنعت، معدن و تجارت و اعضای کمیسیون صنایع و معادن اتاق ایران به جدیدترین تحولات بخش معدن پرداخته می شود و امید است این همایش نقش مهمی در توسعه و رشد اشتغال استان و کشور داشته باشد و به تشویق معدن کاران به کاهش صادرات موادخام معدنی و توجه به فراوری آن ها منجر شود.

افضلی پور برگزاری نمایشگاه توانمندی های معدنی استان یزد با هدف معرفی معادن استان و نقش آنان در کشور و تشکیل اولین شواری معادن کشور با هدف پیگیری مطالبات معدن کاران را از دیگر برنامه های این همایش کشوری در استان یزد دانست.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار