معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش کردستان :

اردوی ملی دانش‌آموزان مناطق مرزی کشور به میزبانی استان کردستان برگزار می‌شود

سنندج (پانا) - معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش کردستان از برگزاری اردوی ملی دانش آموزان مناطق مرزی غرب کشور به میزبانی استان در مرداد سال جاری خبر داد.

کد مطلب: ۸۲۸۸۵۵
لینک کوتاه کپی شد
اردوی ملی دانش‌آموزان مناطق مرزی کشور به میزبانی استان کردستان برگزار می‌شود

حجت الله نریمانی معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش استان کردستان با اعلام این خبر گفت: این اردو هرساله در دو بخش دختران و پسران ویژه استان های مرزی کشور برگزار که اردوی دختران امسال در تهران و استان کردستان نیز میزبان پسران خواهد بود.

نریمانی با بیان اینکه اردو از 13 مرداد ماه شروع و به مدت پنج روز ادامه خواهد داشت؛ گفت: در این اردو حدود 300 نفر از دانش آموزان پسر دوره دوم متوسطه از 8 استان آذربایجان شرقی و غربی، اردبیل، ایلام، بوشهر، خوزستان و کرمانشاه حضور خواهند داشت.

وی به بیان اهداف و ضرورت های برگزاری اردوی ملی دانش آموزان مناطق مرزی کشور نیز اشاره کرد و تقویت هویت اسلامی ایرانی دانش آموزان در راستای تحقق اهداف سند تحول بنیادین، ارتقای سطح مهارت های زندگی، رشد شخصیت فردی و اجتماعی دانش آموزان مرزی و مهیا کردن فرصت رشد و بالندگی و نشاط و شادابی دانش آموزان را از اهداف برگزاری این اردو برشمرد.

نریمانی با بیان اینکه دانش آموزان مرز نشین حصار محکمی برای امنیت این مرز و بوم همیشه مورد توجه دست اندرکاران تعلیم و تربیت بوده است؛ گفت: با وجود هجمه های فرهنگی و اقدامات دشمن به خصوص در مناطق مرزی بیش از پیش نیازمند برگزاری همایش ها و اردو های توانمند سازی دانش آموزان می باشیم .

وی افزود: دست اندرکاران تعلیم و تربیت می توانند در راستای بیانات مقام معظم رهبری که فرمودند: « اساسی ترین نیاز جامعه حفظ امنیت آن است.» باید از این فرصت مغتنم برای پیشبرد اهداف این اردوها استفاده کرد.

نریمانی با بیان اینکه القای احساس تبعیض در میان دانش آموزان مناطق مرزی و محروم یکی از موضوعات مهمی است که دشمن همواره بر روی آن تاکید دارد؛ اظهار داشت: این اردو در راستای از بین بردن این احساس تبعیض و توجه ویژه به این دانش آموزان می باشد .

وی در ادامه به بیان عناوین برنامه های این اردو پرداخت و برپایی پایگاه آموزشی و مهارت آموزی، برگزاری آئین افتتاحیه و اختتامیه با حضور معاون وزیر، اجرای برنامه ها و مسابقات فرهنگی و هنری و ورزشی، بازدید از امکان فرهنگی و تاریخی و صنعتی، برگزاری نمایشگاه دستاوردهای دانش آموزان را از اهم این برنامه ها عنوان کرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار