اردو دانش آموزان عشایر تقویت کنند وحدت ملی و قومیتی در کشور

مرضیه گُُِِرد معاونت مشارکت های مردمی و مدارس غیر دولتی وزارت اموزش و پرورش در حاشیه اردو دانش اموزان عشایر کشور در مکان اردوگاه ثامن الحجج مشهد گفت: هر کاری که بتواند وحدت ملی ما را تقویت کند ارزشمند است به ویژه کارهایی که از اختلاف های قومیتی جلوگیری می کند.

کد مطلب: ۵۲۳۴۶۹
لینک کوتاه کپی شد

مرضیه گُرد معاونت مشارکت های مردمی و مدارس غیر دولتی وزارت آموزش و پرورش در گفت و گو اختصاصی با خبرنگار پانا گفت: هر کاری که بتواند وحدت ملی ما را تقویت کند ارزشمند است به ویژه کارهایی که از اختلاف های قومیتی جلوگیری می کند.
گُرد در ادامه گفت: امکان نفوذ دشمن در این محیط وجود دارد، آشنایی هر چه بیشتر دانش آموزان در دوران جوانی می تواند منجربه حذف این بدی ها و کجی ها شود و به وحدت کشور کمک کند.
مرضیه گرد گفت: تجربه ثابت کرده است کسانی که در سنین نو جوانی و جوانی در اردو های کشوری، ملی و استانی شرکت داشتند، در آینده به افرادی قوی و تواند تبدیل می شوند.
وی افزود: این حرکت که به واصته همجواری با حرم مطهر رضوی است بعد معنوی را تقویت کرده و باعث ایجاد احساس دفاع از فرهنگ عشایری در این دانش آموزان می شود و برای دفاع از فرهنگ خود در اینده هم حضور پیدا خواهند کرد.
همچنین تحت تاثیر تبلیغات غرب و بعد جدید قرار نگرفته، بلکه به گذشته و حال خود افتخارخواهند کرد.
معاونت مشارکت های مردمی و مدارس غیر دولتی وزارت آاموزش و پرورش گفت: همین که در حال حاضر دانش آموزان از هر استانی در کنار هم قرار گرفتند و هر کدام از این دانش آاموزان توانایی خود را ارائه می دهند و سعی بر، بر قرار ارتباط و دوستی با یکدیگر را دارند، قدمی برای اینده است که خود می تواند بر روش زندگی انها تاثیر گزار باشد.
مرضیه گرد گفت:دانش آموزان عشایر در این اردو می اموزند که چگونه در یک کار گروهی با یک دیگر همکاری کنند و چگونه به قومیت های دیگر احترام بگزار و این خود باعث ایجاد وحدت میان این دانش آموزان می شود.
وی در پایان گفت: این برنامه در صورتی می تواند بر گسترش فرهنگ عشایر اثر گزار باشد که تنها مختص این دوران دانش آموزی نباشد و ادامه پیدا کند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار