رئیس اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش قم:
دانش آموزان و فرهنگیان قم با تولیدهای داخلی آشنا می شوند
قم (پانا)- غلامرضا رضایی رئیس اداره اطلاع رسانی اداره کل آموزش و پرورش قم گفت: در راستای نهادینه کردن فرهنگ استفاده از کالای ایرانی، دانش آموزان و فرهنگیان این استان با حضور در واحدهای تولیدی، با محصولات داخلی آشنا می شوند.

غلامرضا رضایی ضمن تأکید بر نقش کلیدی آموزش و پرورش در ایجاد فرهنگ حمایت از تولید داخلی اظهار داشت: آموزش و پرورش قم با داشتن حدود ۲۴۰ هزار دانش آموز و ۱۴ هزار و ۴۲۸ نیروی اداری و آموزشی ظرفیت خوبی برای نهادینه کردن فرهنگ استفاده از کالای ملی دارد.
وی اضافه کرد: در صورتی که دستگاه های دیگر از جمله نهادهای فرهنگی و رسانه ها در ترویج استفاده از کالای ایرانی، آموزش و پرورش را یاری نمایند، می توانیم این فرهنگ را از شعار به عمل تبدیل نماییم.
وی تاکید کرد: استفاده از کالای ایرانی باعث نگهداشت ارز، رفع مشکل بیکاری جوانان و فعال شدن بنگاه های کوچک زودبازده می شود.
رضایی تصریح کرد: تولیدکنندگان داخلی نیز برای افزایش خرید کالای ایرانی باید محصولات باکیفیت تولید نمایند تا جایگاه اقتصادی کشور ارتقا یابد و مردم به خرید کالای داخل روی بیاورند.
وی در ادامه گفت: آموزش و پرورش برای نهادینه کردن فرهنگ حمایت از کالای ایرانی که به عنوان شعار امسال از سوی رهبر معظم انقلاب اعلام شده است، برنامه هایی در دست اقدام دارد.
وی افزود: در این راستا، بازدید هدفمند و مستمر دانش آموزان و معلمان از صنایع استان قم با هدف آشنا نمودن با تولیدهای داخلی که امسال آغاز شده است، ادامه پیدا خواهد کرد.
قم دارای هفت شهرک صنعتی شکوهیه، الغدیر، چاپ و نشر، سلفچگان، محمود آباد، ثامن الائمه (ع) - قنوات - و فناوری اطلاعات و ارتباطات(I.C.T) و چهار ناحیه صنعتی خورآباد، دستجرد، سیرو و طغرود است؛ ۲ هزار و ۳۹۴ واحد صنعتی کوچک، متوسط و بزرگ در قم وجود دارد.
مدیر روابط عمومی آموزش و پرورش قم بیان کرد: همچنین کار و فعالیت به عنوان یک ارزش اسلامی و انسانی در بین دانش آموزان و فرهنگیان استان به ویژه در هنرستان های فنی و حرفه ای و کاردانش نهادینه شده است که در سال تحصیلی آینده نیز با قوت ادامه می یابد.
وی خاطرنشان کرد: برگزاری نمایشگاه همزمان با هفته مشاغل در هنرستان های فنی و حرفه ای و کاردانش نیز در همین راستا بود تا بتوانیم به هدف تعیین شده دست یابیم.
در استان قم ۷۰ هنرستان فنی و حرفه ای و کاردانش با بیش از ۱۰ هزار هنرجو وجود دارد؛ پنج هزار هنرجو در ۳۰ هنرستان فنی و حرفه ای و پنج هزار هنرجو نیز در ۴۰ هنرستان کاردانش تحصیل می کنند.
نمایشگاه هفته مشاغل هر سال در هفته نخست اردیبهشت ماه در هنرستان های استان به منظور معرفی رشته ها و تولیدهای دست ساز دانش آموزان در شاخه های مختلف فنی و حرفه ای و کاردانش برپا می شود.
به گفته رضایی، از ابتدای امسال، نمایشگاه ها و مسابقه های علمی و فرهنگی با موضوع حمایت از کالای ملی در مدارس استان برگزار شده است.
وی افزود: خرید کالای ایرانی از سال های گذشته در اداره های آموزش و پرورش و مدارس پیگیری می شد و این روند از امسال به طور جدی تری دنبال خواهد شد.
وی بیان کرد: تبیین و بررسی دلایل استقلال و رشد اقتصادی برخی از کشورها، طراحی و ساخت وسایل کم هزینه در کارگاه ها و هنرستان ها توسط هنرجویان با تاکید بر تولید و خرید کالای ایرانی، استفاده نکردن برخی از لوازم التحریر و لباس های تولید خارجی در مدارس و جایگزینی مناسب وسایل و لباس های تولید داخل از برنامه هایی است که برای سال تحصیلی آینده در دست اقدام است.
وی افزود: تهیه و تولید تیزرهای تبلیغاتی کالاهای ایرانی و معرفی محصولات باکیفیت به دانش آموزان و معلمان در سطح مدارس، برگزاری کارگاه های عکاسی و نقاشی در مدارس با موضوع کار و مصرف داخلی و آسیب شناسی کالاهای خارجی توسط دانش آموزان و فرهنگیان و انعکاس آن به مبادی ذیربط از دیگر برنامه های آموزش و پرورش می باشد.
ارسال دیدگاه