مهدی سلیمی*

جهان از فوتبال ایران متحیر خواهد شد

از زمانی که کافو کاپیتان افسانه‌ای تیم ملی برزیل نام ایران را از گلدان سه جام جهانی بیرون آورد و تیم ملی فوتبال کشورمان در سخت‌ترین گروه ممکن همراه با تیم‌های مراکش، اسپانیا و پرتغال قرار گرفت بیم‌ها و امیدها در بین جامعه ورزش و فوتبال دوستان دیده می‌شود. عده‌ای بر طبل ناامیدی می‌کوبند و عده‌ای دیگر تلاش می‌کنند تا امید را به جامعه تزریق کنند.

کد مطلب: ۸۲۸۱۸۴
لینک کوتاه کپی شد

این روزها تیم ملی فوتبال ایران آخرین برنامه‌های آماده‌سازی خود را برای حضور در جام جهانی 2018 زیر نظر کارلوس کی‌روش سرمربی نام آشنای خود پیگیری می‌کند و این مرد پرتغالی آخرین برنامه‌های خود برای شگفت‌زده کردن جهان را دنبال می‌کند.

براساس آنچه از کارنامه و تئوری‌های کارلوس کی‌روش تا به امروز دیده‌ام می‌توانم فاکتورها‌ی زیر را از جمله ویژگی‌های تیم ملی ایران در جام جهانی 2018 برای سه دیدار سخت و نفس‌گیر برشمارم:

1- تکنیک و تاکتیک‌های ویژه کارلوس کی‌روش

2- قدرت جنگدگی بالای تیم ملی که در دور انتخابی کاملا نمایان بود

3- فاز تهاجمی تقویت شده تیم ملی با حضور ستاره‌های مانند سردار آزمون، علیرضا جهانبخش، مهدی طارمی و کریم انصاری‌فرد

4- غیرت و تعصب همیشگی ایرانی که نشان داده است در دیدارهای سخت مانند دیدار مقابل آرژانتین در سال 2014 می‌تواند کار رقبا را سخت کند

توجه به آنچه ذکر شد؛ قابل پیش‌بینی است که تیم ملی ایران بتواند با یک پیروزی مقابل مراکش و کسب یک تساوی مقابل اسپانیا یا پرتغال راه صعود به مرحله حذفی را برای اولین بار در تاریخ هموار و جهان فوتبال را متحیر قدرت خود کند.

* مهدی سلیمی

مربی و کارشناس فوتبال ایران

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار