خودکفایی مددجوی البرزی با پرورش زالو

کرج (پانا) - بانوی مددجوی البرزی پس از دریافت وام اشتغال کمیته امداد با زالو درمانی، پرورش و پخش زالو بین مراکز درمانی طب سنتی به خودکفایی رسید.

کد مطلب: ۸۲۷۵۸۹
لینک کوتاه کپی شد
خودکفایی مددجوی البرزی با پرورش زالو

بانوی مددجوی البرزی پس از دریافت تسهیلات اشتغال از کمیته امداد با زالو درمانی، پرورش و پخش زالو بین مراکز درمانی طب سنتی به خودکفایی رسید.

وی در یکی از کارگاه‌های آموزشی شرکت کرد و پس از دریافت دو مدرک معتبر پرورش زالو و زالو درمانی با استفاده از تسهیلات 15 میلیون تومانی کمیته امداد کارگاه پرورش زالو را راه‌اندازی کرد.

هم‌اکنون به‌طور متوسط در هر دوره سه‌ماهه پانصد زالو پرورش می‌دهد و ضمن رسیدن به خودکفایی و تأمین مخارج زندگی، خوشحال است که محصول کارش در مراکز درمانی طب سنتی صرف درمان بیماران می‌شود.

فرزند مددجوی البرزی در تشریح سختی‌های زندگی اش گفت: ما در ابتدا ساکن قزوین بودیم، پدرم مغازه‌دار بود و به همراه مادر، برادر و خواهرم زندگی راحتی داشتیم؛ تا اینکه یکی از دوستان پدرم پیشنهاد شراکت در یک مرغداری را به ما داد، پدرم به دلیل اطمینانی که به دوستش داشت قبول کرد و برای خریدهایی که او انجام می‌داد چک صادر می‌کرد؛ بعد از مدتی دوست پدرم متواری شد و چک‌های پدرم به مرور برگشت می‌خورد، به همین علت پدر روانه زندان شد و ما برای پرداخت بدهی‌های او همه دارایی‌مان را فروختیم تا پدرم را از زندان آزاد کنیم.

وی ادامه داد: اقوام، دوست و آشنا از ما فاصله گرفتند و هیچ حمایت و کمکی به ما نکردند، لذا ناگزیر برای پیدا کردن کار به کرج مهاجرت کردیم تا شاید شرایط زندگی‌مان بهتر شود از طرفی مادرم به دلیل فشار زیاد مشکلات به بیماری دیابت مبتلا شد، پدر بیکار بود و چون کهولت سن داشت موفق نشد شغلی پیدا کند؛ این زمان بود که به کمیته امداد مراجعه کردیم و تحت حمایت قرار گرفتیم.

باحمایت‌های کمیته امداد خواهرم ازدواج کرد و راهی خانه بخت شد و من هم بعد از دیپلم مدتی به عنوان پرستار سالمند و خدمتکار مشغول به کار شدم ولی این کارها خیلی طاقت‌فرسا بود، تا اینکه با مشورت یکی از دوستان، راهنمایی و مشاوره کارشناسان اشتغال کمیته امداد پس از گذراندن دوره‌های تخصصی توانستم در حرفه پرورش زالو و زالو درمانی به موفقیت برسم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار