اقبال مصرف کنندگان داخلی به چای ایرانی افزایش یافته است

رشت(پانا)-معاون بازرگانی و تنظیم بازار سازمان چای کشور گفت: با توجه به سالم و طبیعی بودن چای ایرانی در مقایسه با چای های وارداتی، طی سال های اخیر اقبال مردم به مصرف چای داخلی بطور قابل توجهی افزایش یافته است.

کد مطلب: ۸۲۶۴۲۷
لینک کوتاه کپی شد
اقبال مصرف کنندگان داخلی به چای ایرانی افزایش یافته است

گودرز خردادپورافزود: چای ایرانی با توجه به اینکه عاری از سموم شیمیایی است و چایکاران برای دفع آفات از سم استفاده نمی کنند؛ طبیعی بوده و از نظر سلامت و کیفیت، منحصر بفرد است.
وی با اشاره به گرم بودن کشورهایی مانند کنیا ، سریلانکا و هندوستان و استفاده چایکاران کشورهای یادشده از سموم شیمیایی، این مسئله را در مورد ایران با توجه به سرمای زمستان و نابود شدن آفت های باغ های چای، صادق ندانست و بعنوان یک مزیت تلقی و اضافه کرد: طی سال های اخیر، اقبال مردم به مصرف چای داخلی فزونی گرفته و باید به گونه ای برنامه ریزی شود تا با تولید کیفی، مصرف کنندگان داخلی به این باور حقیقی برسند که چای تولید داخلی، با کیفیت تر است.
معاون بازرگانی و تنظیم بازار سازمان چای کشور ادامه داد: با توجه به برنامه های پنج ساله ای که سازمان چای درباره ایجاد شبکه های آبیاری در باغ ها و انجام عملیات بهزراعی در دست اجرا دارد، طی سال های آینده تولید محصول در باغ های چای باز هم افزایش می یابد.
به گفته خردادپور، اگر در روند تولید چای ایرانی، برداشت خوب انجام شود و عمل آوری و چای سازی مناسب باشد، چای ایرانی به طور جدی ، حرف هایی در بازار جهانی برای گفتن دارد.
وی یادآور شد: در عین حال باید در جهت ارتقای کیفیت تولید و بسته بندی چای نیز تلاش های بیشتری انجام شود.
معاون بازرگانی و تنظیم بازار سازمان چای کشور در خاتمه گفت: سطح زیر کشت باغ های چای گیلان و مازندران، بین 21 تا 28 هزار هکتار است ولی باغ های فعال که هم اکنون در حال بهره برداری هستند، 21 هزار هکتار است؛ برنامه هایی در دست اقدام داریم تا این میزان سطح زیر کشف افزایش یابد.
تاکنون در سال جاری بیش از 40 هزار تن برگ سبز چای بهاره از چایکاران گیلان و مازندران خریداری شده که از این میزان بیش از 9 هزار تن چای خشک تولید شده است.
برداشت برگ سبز چای از باغ های شمال کشور در سه چین بهاره، تابستانه و پاییزه صورت می گیرد که چین بهاره از اوایل اردیبهشت ماه، تابستانه از نیمه دوم خردادماه و چین پاییزه در شهریور و مهرماه انجام می شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار