جشنواره چای ایرانی در قالب برنامه فرهنگی در شهرستان رودسر برگزار شد

خبرگزاری پانا : نخستین جشنواره چگونگی درست کردن چای ایرانی در قالب اجرای برنامه های فرهنگی ، بومی و محلی در دهستان بی بالان بخش کلاچای شهرستان رودسر در شرق استان گیلان برگزار شد.

کد مطلب: ۳۶۷۸۰۱
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرگزاری پانا ، مسوول برگزاری این جشنواره ، معرفی چای ایرانی و ایجاد فضای مفرح و شاد برای مردم را از اهداف مهم این جشنواره ذکر کرد و گفت این جشنواره برای اولین بار در سطح استان گیلان در شهرستان رودسر برگزار می شود .

مسعود ربیع پور با اشاره به اینکه این جشنواره به مدت دو شب در محل کارخانه چایسازی شهید انصاری دهستان بی بالان برگزار شد، از مهم ترین برنامه های این جشنواره را اجرای برنامه های فرهنگی، بومی ، محلی همچون چوپا بازی ، عروس گله ، برنامه داستانی رعنا، موسیقی محلی و سنتی ، بریدن کنده درخت و کارناوال شادی لباس قاسم آبادی همراه با عروس بران اعلام کرد.

رییس هیات ورزش های بومی ، محلی رودسر نیز در حاشیه این مراسم از برگزاری 9 جشنواره بومی ، محلی امسال در این شهرستان خبر داد.

ناصر اعتمادی با بیان اینکه تاکنون دو جشنواره در شهر رودسر و هم اکنون این جشنواره در روستای بی بالان برگزار شد، اضافه کرد : پس از ماه مبارک رمضان به ترتیب این جشنواره ها در منطقه سارم اشکورات ، جواهردشت چابکسر و در شهرهای واجارگاه ، کلاچای و چابکسر برگزار می شود.

مدیرعامل شرکت تعاونی چایکاران منطقه بی بالان بخش کلاچای رودسر نیز ، برگزاری این جشنواره را فرصت مناسبی برای معرفی و شناساندن چای ایرانی در سبد خانوارهای ایرانی ذکر کرد.

نصرت رمضانی با بیان اینکه این جشنواره ها عامل مهم و تاثیرگذار برای دلگرمی و رغبت بیشتر چایکاران برای فعالیت بیشتر در عرصه چای و چایکاری است، تصریح کرد : ما از طریق این جشنواره ها می توانیم چای با کیفیت ایرانی را در کشور توسعه و گسترش دهیم.

وی ادامه داد: ضمن اینکه در ایام ماه مبارک رمضان از آنجائیکه گشایش افطار روزه داران با چای همراه است، این هم می تواند بستر مناسبی برای استفاده مردم از چای ایرانی را فراهم کند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار