آخرین وداع با ناصر سینمای ایران

تهران (پانا) - مراسم یادبود مرحوم ناصر ملک مطیعی با حضور چهره های فرهنگی، هنری و ورزشی کشور در مسجد امیرالمومنین تهران برگزار شد.

کد مطلب: ۸۲۵۸۳۱
لینک کوتاه کپی شد
آخرین وداع  با ناصر سینمای ایران

مراسم یادبود زنده یاد ناصر ملک مطیعی امروز سه شنبه 8 خرداد 97 با حضور خانواده و دوستداران این بازیگر سینما در مسجد امیرالمومنین بلوار مرزداران تهران برگزار شد.

چهره های برجسته هنری و ورزشی برای ادای احترام به ناصر ملک مطیعی و وداع آخرین با این هنرمند مردمی سینمای ایران در مراسم شرکت کردند.

از میان پیشکسوتان سینما که در آثار سینمای دهه های 30،40 و 50 با ملک مطیعی همکاری داشتند مسعود کیمیایی،‌پوری بنایی و نصرت الله وحدت در این مجلس یادبود حضور داشتند.

بسیاری از چهره های عرصه سینما، تلویزیون،‌موسیقی و ورزش کشور از جمله رضا عطاران،‌بهرام حصیری، مجید صالحی، بهرنگ علوی،‌ یکتا ناصر،‌حمید استیلی ،‌هنگامه قاضیانی، سعید پیردوست، عباس قادری، و فرزاد حسنی در این مراسم حضور داشتند.

سالار عقیلی خواننده موسیقی اصیل ایرانی ضمن حضور در مراسم قطعه آوازی «آتش پنهان» با شعر فریدون مشیری را برای حضار اجرا کرد..

در ابیات این تصنیف آمده بود، گرمی آتش خورشید فسرد مهرگان زد به جهان رنگ دگر / پنجه خسته این چنگی پیر ره دیگر زد و آهنگ دگر / زندگی مرده به بیراه زمان کرده افسانه هستی کوتاه / جز به افسوس نمی خندد مهر جز به اندوه نمی تابد ماه.

ناصر ملک مطیعی که آثار برجسته سینمای خود را از انتهای دهه 1320 تا انقلاب اسلامی ایران نقش آفرینی کرده است ،در یک فیلم سینمایی به کارگردانی علی عطشانی به نام «نقش نگار» بازی کرد. بعد از این فیلم ملک مطیعی در هیچ اثر سینمایی دیگر حضور پیدا نکرد. ملک مطیعی روز جمعه 4 خرداد ماه 97 بعد از مدتی بیماری در تهران دار فانی را وداع گفت.

مراسم تشیع پیکر این هنرمند پیشکسوت سینمای کشور روز یکشنبه 6 خرداد 97 برگزار شد و پیکر آن مرحوم در قطعه هنرمندان بهشت زهرا به خاک سپرده شد.

امیرحسین اشرفی/

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار