چشم بسته به هر سو کشیده می شویم

غریبه پرستی ، تبلیغات یا کیفیت!؟

ارومیه(پانا)- غریبه پرستی ،تبلیغات یا کیفیت؛ کدامیک دلیل بازار پر رونق فعالین غیر بومی در ارومیه هستند؟!

کد مطلب: ۸۲۵۸۲۰
لینک کوتاه کپی شد

یکی این سمت خیابان و دیگری کمی جلوتر، اما اولی خلوت دومی شلوغ ! دلیلش چیست؟

یکی حتی با قرار دادن جایزه بازهم خلوت است!

علت را باید از افراد حاضر در محل شلوغ پرسید ؟ جواب ها بسیار متفاوت است یکی کیفیت را مد نظر دارد یکی قدمت را و دیگری از روی نگاه آن را انتخاب کرده است، ولی در این میان کسانی بودند که با نگاه و با تعصب حرف نمی زدند! و مشتری همین مکان خلوت بودند چون از هردو خریداری کرده و به نتیجه ای قابل قبولی رسیده بودند و نتیجه شلوغ بودن آن مکان را فقط چشم هم چشمی می دانستند.

اما موضوع بحث :

دو بستنی فروشی یکی با قدمت بیش از 10 ساله صاحب امتیازش هم معلوم نیست چه کسی بوده آیا بومی آن شهر است ؟ و یکی هنوز قدمتش به دو سال نرسیده است؛ اما این وسط تعیین کننده درآمد این دو بستنی فروشی مردمی هستند که با چشم بسته تصمیم به خرید کرده و پولشان در جیب کسی قرار میدهند که حتی نمیدانند او کیست! در حالی که 10 متر عقب تر بستنی فروشی که با کلی هزینه و محیطی بزرگ و راحت آماده ارائه خدمات به مشتریان و مردم شهرش می باشد اما خلوت!

دلیلش کاملا مشخص است چون مردم شهر ما غربیه پرستی در زمره فعالیت های روزمره خویش قرار داده اند، و به بومی شهر خود هیچ ارزشی قایل نیستند به کسی که هیچ شناخت از او ندارند بها داده و او را بدون هیچ اطلاعاتی شاید تبلیغ هم می کنند، آیا این منطق قابل قبول است یک مغازه ای که بزرگ ، آرام و با محیطی تمیز بوده و شخص چرخاننده آن اهل همان استان با محصولاتی کاملا بهداشتی و متنوع اینقدر خلوت باشد اما 10 قدم جلوتر مغازه ای که حتی جای نشستن برای مشتریانش را ندارد و برخورد نامناسب و حتی صاحب امتیازش چه کسی است و از کجا آمده و افراد شاغل در آنجا از کدام شهر هستند جیبشان اینقدر پر کنیم و بومی های استانمان را فراموش ! آیا این منطق درست بوده؟ تنها بستنی فروشی نبوده ، داریم از این موضوعات که بازار کسب و کارهای افراد غیربومی در ارومیه پر رونق تر از نمونه های مشابه و باکیفیت بومی است: فلافلی اهواز ، 39 تومنی و اسنپ و ...

چرا با منطق عقل در چشم ، مردم در حال حرکت به جلو هستند و با منطق فکر و تفکر کاری ندارند؟

این نمونه ی کوچکی از احترام نذاشتن مردم شهر ارومیه به خودش است که همیشه دوست داریم افراد را ندیده و نشناخته بزرگ کنیم، آیا دلیل عقب ماندگی این استان همینها نیستند؟ همیشه دم از بیکاری زده و ادعا میکنیم فضای مساعد اقتصادی بر استان حاکم نیست ؛آیا دلیلش مشخص نیست! چون همیشه در حال پر کردن جیب افراد ناشناخته هستیم.

در حالی که شهر ارومیه از پتانسیل بسیار بالایی برخوردار بوده و افراد نخبه در این استان وجود دارد اما این خودمان هستیم که لگد به بخت این شهر می زنیم.

بهزاد گلستانی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار