فرماندار قدس:

سند جامع اجتماعی فرهنگی برای نوسازی و بهسازی بافت فرسوده شهر قدس بروز رسانی شود

شهر قدس ( پانا) - فرماندار شهرقدس گفت: حاشیه نشینی و بافت فرسوده شهری باید مورد توجه مسئولان شهرقرار بگیرد و سند جامع اجتماعی و فرهنگی برای نوسازی و بهسازی توسط دستگاه ها تهیه و بروز رسانی شود.

کد مطلب: ۸۲۴۹۱۴
لینک کوتاه کپی شد
سند جامع اجتماعی فرهنگی برای نوسازی و بهسازی بافت فرسوده  شهر قدس بروز رسانی شود

علی اصغر ناصربخت فرماندار شهرستان قدس در جلسه کارگروه اجتماعی و فرهنگی که در سالن جلسات فرمانداری برگزار شد، اظهار داشت: طبق مطالعات انجام شده در سال ۸۹، پنج منطقه حاشیه نشین در شهرستان قدس شناسایی شده اند که شامل شهرک عزیزی، محمدآباد، جنوب خیابان شابوداغیان، پشت استادیوم شهدای شهرقدس و نقاطی از محدوده سرخ حصار می باشد.

فرماندار قدس گفت: حاشیه نشینی و بافت فرسوده شهری باید مورد توجه مسئولان شهرستان قرار بگیرد و سند جامع اجتماعی و فرهنگی برای نوسازی و بهسازی توسط دستگاه ها تهیه و بروز رسانی شود.

وی افزود: ایفای مسئولیت اجتماعی همگام با اجرای طرح‎های توسعه‎ای ضرورتی اجتناب ناپذیر است و اجرای طرح مسئولیت اجتماعی مجموعه ای از سلسه اقداماتی است که با سرمایه گذاری اقتصادی ارائه می شود.

ناصربخت بیان کرد: تشکیل یک موسسه حقوقی در جهت امنیت عمومی و صیانت از حقوق شهروندی می تواند بخش عمده ای از آسیب های اجتماعی را کاهش دهد.

فرماندارقدس تصریح کرد: لازمه رویکرد نوسازی مردمی درون زا، پایدار و فراگیرد و مشارکت محله محور، بسترسازی، نهادینه سازی، اعتمادسازی و توانمندسازی است که همه این موارد در حوزه اجتماعی و فرهنگی تعریف می شود.

وی خاطرنشان کرد: برای نوسازی بافت های فرسوده، داشتن نگاهی انسان محور، فکری، فرهنگی و اجتماعی ضرورت دارد و این امر شرط لازم برای تحقق نوسازی کالبدی و در پی آن نوسازی شهری است.

ناصربخت در خصوص اینکه نوسازی و بهسازی بافت فرسوده به معنای تجدید حیات شهری شامل ابعاد اجتماعی، اقتصادی، زیست محیطی و کالبدی است، افزود: دستگاه اجرایی در نوسازی محلات نقش دارند که اگر هر یک از آنها نقش خود را به درستی ایفا نکند؛ آن توازن اتفاق نخواهد افتاد.

/خبرنگار : معراج محمودی/

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار