استاندار قم:

ترویج مصرف کالای تولید داخل با جدیت پیگیری شود

قم (پانا)- استاندار قم خواستار تشکیل کارگروهی به ریاست معاون امور اقتصادی استاندار برای ترویج مصرف کالای تولید داخل شد.

کد مطلب: ۸۲۴۲۸۷
لینک کوتاه کپی شد
ترویج مصرف کالای تولید داخل با جدیت پیگیری شود

سید مهدی صادقی استاندار قم در جلسه ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی استان قم که پیش از ظهر امروز در سالن امام جواد(ع) استانداری برگزار شد، طی سخنانی اهمیت توجه به بخش کشاورزی در سرفصل های اقتصادی را مورد توجه قرار داد و با اشاره به مسئله کمبود منابع آب استان قم اظهار داشت: گیاهان دارویی با توجه به ارزش افزوده ی بالایشان می توانند جایگزین خوبی برای محصولات آب بر باشند.
استاندار قم با بیان اینکه در حوزه ی محصولات گلخانه ای نیز اقدامات خوبی در استان قم صورت گرفته است گفت: یکی از مشکلات فعالان این بخش بازار فروش است که با تشکیل تعاونی با محوریت کشاورزان و بخش خصوصی می توان به تقویت چرخه فروش محصولات تولیدی کمک نمود.
صادقی در بخش دیگری از سخنان خود حمایت از کالای ایرانی به عنوان شعار محوری در سال 97 را مورد توجه قرار داد و افزود: کارگروهی به ریاست معاون امور اقتصادی استاندار بایستی ارتقاء کیفی کالاهای تولیدی استان و نیز پیاده سازی سیاست های فرهنگی برای اقبال مردم به محصولات تولید داخل را پیگیری نماید.
استاندار قم شهرک چاپ و نشر را نیز بستر بسیار خوبی برای فعالیت بخش خصوصی دانست و تصریح کرد: بایستی راهکارهای قانونی برای فعال شدن اقتصاد در این شهرک هرچه سریعتر اجرایی شوند.
مهرداد غضنفری امرایی معاون امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار قم نیز در این جلسه با بیان اینکه مطالبه از دستگاه های متولی حمایت از تولید بر اساس شاخص جمعیتی استان است گفت: عملکرد سال 96 استان قم در تعداد پرداختی ها و میزان پرداخت تسهیلات به نسبت شاخص جمعیتی حدود دوبرابر بوده است.
وی با بیان اینکه پرداخت تسهیلات به واحدهای تولیدی و صنعتی در سال جاری بایستی حداقل 20 درصد نسبت به سال 96 افزایش داشته باشد افزود: اشراف بر قوانین، انعطاف پذیری و ریسک پذیری مدیران بانکی در سال جاری بر اساس شاخص های تعیین شده ارزیابی خواهد شد.
محسن بهشتی معاون امور عمرانی استاندار قم نیز در این جلسه ایجاد شهرک چاپ و نشر در قم را مورد توجه قرار داد و با بیان اینکه این شهرک با توجه به نزدیک بودن به قم، برای واحدهای غیرآلاینده در نظر گرفته شده است گفت: شهرک چاپ و نشر می تواند به عنوان قطب فعالیت های اقتصادی قم در نظر گرفته شود.
بهشتی افزود: با ساماندهی مسیر مستقل حمل و نقل این شهرک، سبار ترافیکی نیز بر روی آزادراه قم- تهران نخواهد بود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار