استاندار آذربایجان شرقی : کندوان را ثبت جهانی می کنیم

تبریز (پانا)- استاندار آذربایجان شرقی گفت: کندوان را باید به ثبت جهانی در یونسکو برسانیم.

کد مطلب: ۸۲۴۱۷۹
لینک کوتاه کپی شد
استاندار آذربایجان شرقی : کندوان را ثبت جهانی می کنیم

مجید خدابخش در جلسه ستاد اقتصاد مقاومتی و کمیته برنامه ریزی شهرستان اسکو در مورد روستای گردشگری گندوان گفت: در مورد به ثبت رساندن روستای کندوان تمام تلاش هایم را می کنم و با همکاری شهرداری شهرستان اسکو این کار به عمل می انجامد.

وی افزود: ما باید کندوان را که یکی از مسیر های گردشگری تبریز 2018 است با فضایی کاملا سنتی ودنج برای توریست آماده کنیمو

استاندار آذربایجان شرقی ادامه داد: گردشگر یعنی در آمد ، بوجه وپیشرفت برای آن منطقه که امسال با تلاش مسئولین به این نتیجه خواهیم رسید.

خدابخش از پیگیری پروژه های استان خبر داد وگفت :از پیشرفت کار اتوبان سهند و راه آهن بازدید هفتگی دارم و در 28 خرداد نیز به بازدید پروژه راه آهن خواهیم رفت.

وی ادامه داد : تمامی مشکلات آب وبرق شهرک های صنعتی به زودی حل خواهد شد و تمام خانه هایی که به صورت غیر مجاز ساخته شده است ابتدا قیمت گذاری می شوند وسپس تخریب می شوند.

فرماندار اسکو نیز در این جلسه گفت : جمعیت حال شهرستان اسکو 158270نفر است که 39.9 درصد رشد جمعیت داشته که بسیار رقمی خوب در رشد جمعیتی است .

مرتضی محمد زاده افزود : رتبه اول در باسودای را کسب کردیم وپیشرفت هاتی خوبی در این زمینه داشتیم که نمونه آن دانشگاه آزاد سهند است ک برندی در بین دانشگاه های ایران است.

وی در مورد طرح ها گفت : طرح پیاده روی وطرح سلامت روان را به اجرا گذاشتیم و این طرح برای افرادی است که امروزه به دلیل فشار های اقتصادی مبتلا به مشکلات روانی می شوند که اکثر خود از این بی خبرند .

فرماندار اسکو گفت: طرح دوم ما اصلاح کشت وآبیاری بود که باعث شد 11میلیارد لیتر مکعب صرفه جویی در مصرف آب داشته باشیم .

وی افزود : ما اکنون روی 112 پروژه عمرانی در عرصه بهداشتی کار می کنیم که دارای بهترین امکانات خواهند بود که در مدتی نه چندان دور قابل بهره برداری می شوند .

محمدزاده در مورد پیشرفت های شهرستان اسکو گفت : در برداشت 4محصول کشاورزی رتبه اول استان را داریم ودر تولیدات صنایع دستی وبومی پیشرفت 90درصدی داشتیم .

فرماندار اسکو گفت: اردوگاه ملی دانش آموزی داریم مکه وسعت آن رابه 75هکتار افزایش دادیم .

وی در مورد خود اشتغالی بیان کرد: حدود 16میلیارد تومان وام را برای ایجاد اشتغال و در آمد زایی تخصیص داده ایم و3میلیارد و200میلیون تومان در آمد فقط از راه فروش فرش های دست بافت داشتیم .

امام جمعه اسکو نیز در این جلسه اظهار کرد : امیدواریم که به کمک استاندار شهرک های صنعتی پیشرفته ای داشته باشیم و با این کار بتوانیم برای جوانان کار وکمک به تولید کشور داشته باشیم.

وی افزود : ما می خواهیم تا پیشرفت و زیبا سازی روستای کندوان باعث رونق ، رفت وآمد بیشتر و پیشرفت استان ما باشد وشهری زیبا به کمک مسئولین بسازیم .

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار