تاکید مدیرکل آموزش و پرورش کردستان بر غنابخشی به محتوای دوره پیش دبستان

سنندج(پانا)-مدیر کل آموزش و پرورش کردستان در نشست کمیته کیفیت بخشی دوره پیش از دبستان بر غنابخشی به محتوای و برنامه های این دوره تاکید کرد.

کد مطلب: ۸۲۳۶۵۴
لینک کوتاه کپی شد
تاکید مدیرکل آموزش و پرورش کردستان بر غنابخشی به محتوای دوره پیش دبستان

رشید قربانی مدیر کل آموزش و پرورش کردستان در نشست کمیته کیفیت بخشی دوره پیش از دبستان استانی ، امنیت جسمی و روانی نوآموزان را از اولویت های آموزش و پرورش دانست و از دوره پیش دبستان به عنوان دوره کلیدی و پایه برای یادگیری و تربیت کودکان نام برد و بر غنا بخشی به محتوا و برنامه های دوره پیش دبستان توسط مسئولین و دست اندرکاران امر تاکید کرد.

وی با تشریح سیر تحولی و روند شکل گیری دوره پیش دبستان، سازماندهی فضا و تجهیزات و نیروی انسانی این دوره را بسیار ضروری دانست و با بیان اینکه دوره پیش دبستانی فارغ از نحوه اداره به عنوان یک اصل جدای ناپذیر از نظام آموزشی است؛ اظهار داشت: لازم است این دوره بیش از پیش مورد توجه قرار گیرد.

قربانی تصریح کرد: دوره پیش از دبستان به عنوان دوره آموزشی ضروری با مشارکت مردم در حال حاضر اجرا می شود و وظیفه ما به عنوان متولیان امر تعلیم و تربیت ایجاد فضای ایمن از نظر جسمی و روانی برای کودکان است که با برنامه ریزی مناسب می توان به این مهم دست یافت .

رشید قربانی همچنین بر ساماندهی فضا و تجهیزات و نیروی انسانی دوره پیش دبستان به منظور تمهید مقدمات حضور نو آموزان تاکید کرد و گفت: باید در زمینه جذب مربیان متخصص جهت آموزش نو آموزان در مراکز پیش دبستان و سازماندهی فضا ضوابط لازم در نظر گرفته شود.

مدیر کل آموزش و پرورش کردستان با اشاره به چالش های دوره پیش دبستانی؛ اظهار داشت: در نظر گرفتن شرایط و ضوابط برای جذب نیرو لازم می باشد چرا که هرچه مربیان توانمند، حرفه ای و آشنا به مسائل روان شاختی کودکان باشند؛ بهتر می توانند نو آموزان را برای ورود به دبستان مهیا کنند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار