معاون وزیرآموزش وپرورش اعلام کرد: آسیبشناسی ارزشیابی کیفی-توصیفی در سال تحصیلی جاری
سمنان (پانا) - معاون وزیرآموزش وپرورش درسمنان گفت: یکی از برنامههای اصلی این معاونت در سال تحصیلی جاری، آسیبشناسی برنامه ارزشیابی کیفی ـ توصیفی است.
رضوان حکیمزاده درجلسه مشترک شورای معاونان وروسای آموزش وپرورش شهرستان ها و مناطق استان افزود: سند تحول بنیادین، نقشه راه آموزش وپرورش در همه امور است.
وی با اشاره به ایده مترقی ارزشیابی کیفی - توصیفی به عنوان ارزیابی برای یادگیری در دوره ابتدائی اضافه کرد: این ایده خوب به خوبی پیادهسازی نشده و آزمونهای ورودی پایه هفتم بزرگترین خطر در راستای فرهنگ سازی ارزشیابی کیفی- توصیفی است.
معاون آموزش ابتدایی وزیر آموزش و پرورش گفت: کار پژوهشی ویژهای در وزارت آموزش و پرورش در حال اجراست که مطابق آن ارزشیابی کیفی- توصیفی آسیبشناسی میشود.
حکیمزاده با اشاره به آماده نبودن برخی بسترها برای ارزشیابی توصیفی اظهار کرد: بسیاری از خانوادهها و معلمان برای این کار آماده نشدند و با وجود کلاسهای بالای ۴۰ نفر این ایده قابلیت اجرا نخواهد داشت.
وی با بیان اینکه این طرح در حال آسیبشناسی و اصلاح است ابراز امیدواری کرد: با توجه به ارزشیابی شایستگی محور که تکلیف سند تحول است، تلاش ما برای برطرف کردن چالشها و ایرادات ارزشیابی کیفی ـ توصیفی است.
ارسال دیدگاه