علمی: سازمان دانش آموزی نقش مهمی در تحقق ماموریت های آموزش و پرورش دارد

تبریز (پانا) - معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش آذربایجان شرقی گفت: ما باید سازمان دانش آموزی را باور کنیم برای این که این سازمان ظرفیت و پتانسیل های بالایی برای انجام ماموریت های مهم آموزش و پرورش دارد.

کد مطلب: ۸۲۳۴۵۷
لینک کوتاه کپی شد
علمی: سازمان دانش آموزی نقش مهمی در تحقق ماموریت های آموزش و پرورش دارد

طاهر علمی در دومین جلسه شورای برنامه ریزی سازمان دانش آموزی آذربایجان شرقی با اشاره به رسالت سازمان دانش آموزی در ارتقاء مهارت های اجتماعی دانش آموزان گفت: این سازمان نقش مهمی در جامعه پذیری و اجتماعی شدن نوجوانان و جوانان دارد و می تواند با ورود به فعالیت های غیر رسمی آموزش و پرورش این وظیفه مهم را ادا کند.

وی ادامه داد: ما باید سازمان دانش آموزی را باور کنیم برای این که این سازمان ظرفیت و پتانسیل های بالایی برای انجام ماموریت های مهم آموزش و پرورش دارد.

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش آذربایجان شرقی افزود: ما باید حس مسئولیت و اعتماد به نفس را در نوجوانان تقویت کنیم و تشکل های دانش آموزی بستر مناسب برای تحقق این امر هستند.

علمی مربیان را بازوان اصلی سازمان دانش آموزی عنوان کرد و گفت: عمده ماموریت های این سازمان توسط مربیان تشکل ها در نواحی و مناطق استان انجام می گیرد لذا باید تجلیل از مربیان در اولویت های کاری قرار گیرد.

وی با اشاره به فعالیت های درآمدزایی سازمان دانش آموزی گفت: اجرای برنامه ها مستلزم داشتن درآمد است بنابراین سازمان با فعالیت های ابتکاری اقتصادی می تواند بخشی از هزینه برنامه های خود را تامین کند.

شورای برنامه ریزی بالاترین مرجع تصمیم گیری سازمان است

مدیر سازمان دانش آموزی نیز در خصوص یکی از دستورات جلسه با عنوان برپایی نمایشگاه لوازم خانگی گفت: سازمان دانش آموزی سابقه اجرایی برپایی این نمایشگاه را دارد و زیر ساخت های کار فراهم هست.

صمد علیزاده ادامه داد: طرح بازارچه دانش آموزی با رویکرد استفاده از ظرفیت کانون های فرهنگی و تربیتی و هنرستان ها در خدمت جامعه دانش آموزی استان خواهد بود.

وی در خصوص تهیه لباس فرم مدارس نیز گفت: تهیه لباس فرم دانش آموزان با قیمت مناسب و جنس مرغوب از دغدغه های والدین در ایام بازگشایی مدارس هستند که سازمان دانش آموزی با ورود به این موضوع می تواند جلوی بسیاری از سوء استفاده ها را بگیرد.

مدیر سازمان دانش آموزی استان اظهار کرد: ساماندهی بوفه های مدارس برعهده سازمان دانش آموزی است و هدف از این کار نظارت بر پایگاه های تغذیه سالم مدارس و حفظ سلامتی دانش آموزان است.

علیزاده در خصوص تجلیل از مربیان گفت: بر اساس فرم های ارزیابی از هر منطقه یک نفر مربی فعال و همچنین مربیانی که در اردوی قطبی رامسر شرکت داشتند تجلیل می شوند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار